چه‌گونه در خواستگاری پاسخ «نه!» نشنویم؟

- ۱۶ میزان ۱۳۹۱

بخش نخست

برای این‌که بتوانید در همان مرتبه اول دل دختری را چنان به‌دست بیاورید که یک عمر با شما بماند، رازهایی وجود دارد که ما برای ساده‌تر کردن کارتان، آن‌ها را برای شما طبقه‌بندی کرده ایم. البته خانم‌ها هم می‌توانند با درنظر گرفتن آن‌چه در این مطلب آمده، تصمیم بگیرند که آیا خواستگاری صورت گرفته از آن‌ها استندارد و درست بوده یا خیر. هرچند در این خصوص و مواردی این‌چنینی، نمی‌شود حکمی قطعی داد و همه چیز به سلیقه دوطرف باز می‌گردد؛ ولی توجه به نکاتی که در زیر آمده، شما را برای رسیدن ساده‌تر به یک «بلی» درست‌وحسابی یاری می‌کند.
مطمین شوید فرد مناسبی را انتخاب کرده اید
حـقـیقت امر آن است که ازدواج چیزی نیست که بخواهید بـه‌خاطـر انــگیــزه‌هــای آنــی، واردش شوید. ممکن است شما دیوانه‌وار یک‌دیگر را دوست داشته باشید، اما اگر هــمسرتان خواهان فرزند باشد، ولی شما نه یا آن‌که ارزش‌های شما با ارزش‌های همسرتان متفاوت باشد، ازدواج‌تان قطعاً زیاد دوام نخواهد آورد. اگر در مورد فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید، تردید دارید، بهتر است بیشتر درباره این فرد بیاندیشید.
مطمین شوید هر دوی شما آماده‌گی دارید
پیـش از آن‌که پیـشنهاد ازدواج دهید، درباره این‌که در زنده‌گی دنبال چه اهدافی هستید، حتــا درباره اهداف ۵۰ سال آینده خود، با یک‌دیگر صحبت کنید. هرچه بیشتر بــا یـک‌دیگر در مــورد آن‌چه بــرای شـما حایز اهمیت است، گفت‌وگو کنید، بیشتر متوجه آن می‌شوید که آیا با یک‌دیگر تفاهم و سازگــاری داریـد یــا خیر. هم‌چنین باید از لحاظ مالی آماده‌گی داشته باشید. اگر شما قادر نیستــیـد مخارج خود را تامین کنید، بهتر است نامزدی خود را به تعویق بیندازید.
از پدر و مادرش اجازه بگیرید
ابـتـدا باید بدانید که آیا اگر پـیش از ازدواج با پدر و مادر او مشورت کرده و اجازه بخواهید، آن‌ها را خُشنود می‌سازد یا خیر. ایـن نـکته شـایـد عـجیـب به نظر آید، اما شما که نمی‌خـواهید پـدر و مادر همسر آیـنـده خود را برنجانید. این عمل برای آن که دل‌شان را به دست بیاورید، بسیار موثر خواهد بود.
به شکلی پیشنهاد دهید که خوشایندش باشد
به پیـشنهاد ازدواج هـم‌چون یک هدیه به بانوی زنده‌گیِ خود بنگرید. آن را بـه طریقـی طـرح‌ریزی کنید که باب میل و سلیقه او بوده و مطابق با شخصیتش باشد. آیا او رمـانتـیـک یـا اهـل تـفریح و شوخ‌طبعی است؟ آیا میل دارد به‌طور محرمانه از او خواستـگـاری کنـیـد یا دوست دارد روی دیــوار درخـواست خود را بنویسید؟
درباره هدیه دادن، تصمیم بگیرید
بـرای دختـرهـا و زنـان هیچ‌چیز مبهوت‌کننده‌‎تر از یک هدیه غیرمنتظره و غافل‌گیرکننده حلقه برلیان نیست، ولی اگـر تـوان مالی شما اجازه این کار را به شما نمی‌دهد، برای یک حلقه مناسب بودجه شما کفایت می‌کند اما حتماً پیش از آن‌که حلقه را خریداری کنید، از نوع سلیـقه او اطلاع یابـید. ایـن کار را می‌توانید با پرسش کردن از دوستان یا خانواده او یـا مشـاهـده نوع جواهرآلاتی که استفاده می‌کند، انجام دهید. یادتان باشد بسیاری از دختران تـمایـل دارند هنگام انتخاب حلقه، خودشان حضور داشته باشند. به هرحال باید به خواسته‌های او احترام بگذارید.
مطمین شوید پاسخ او مثبت است
هنگامی که پیشنهاد ازدواج می‌دهید، بـاید مطمین باشید که پاسخ او «بلی» است. شما باید از قبـل به اندازه کافی در مــورد ازدواج صحبت کرده و کــامـــلاً از آن‌چه طرف مقابل از یک شریک زنده‌گی بلندمدت انتظار دارد، آگاهی یافته باشید. درست است که می‌خواهید پیشنهاد ازدواج شــما برای او سورپرایز باشد، اما نباید بی‌مقدمه دست به این کار بزنید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.