رییس‌جمهور ترکمنستان: آمادۀ میانجی‌گری میان دولت افغانستان و طالبان هستیم

- ۰۸ جوزا ۱۳۹۴

شنبه ۹ جوزا ۱۳۹۴

 

‌رییس‌جمهور ترکمنستان با حضور در نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافغ و در دیدار با نماینده اشرف‌غنی، از آماده‌گی این کشور برای میانجی‌گری در روند مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان خبر داد.
قربان‌قلی بردی محمداف رییس ‌جمهور ترکمنستان اعلام کرد: دولت عشق‌آباد برای میزبانی روند مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان آماده‌گی دارد.
mnandegar-3وی در دیدار با شاکر کارگر نماینده ویژه رییس جمهور افغانستان در نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: ترکمنستان حاضر است این میزبانی را با نظارت سازمان ملل متحد انجام دهد.
در ادامه این دیدار نیز کارگر با ابراز امیدواری اظهار داشت: پیشنهاد ترکمنستان مبنی بر میانجیگری در روند مذاکرات صلح افغانستان، می‌تواند کابل را در برقراری امنیت و ثبات در این کشور یاری کند.
اسماعیل قاسمیار مشاور روابط بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان نیز در این باره تصریح کرد: این اقدام ترکمنستان برای میانجیگری در دروند مذاکرات صلح افغانستان یک عمل خیرخواهانه است.
وی گفت: عشق‌آباد روابط نزدیکی با رهبران طالبان دارد و می‌تواند نقش موثری در راستای ایجاد صلح در افغانستان ایفا کند.
مشاور روابط بین‌الملل شورای عالی صلح خاطرنشان ساخت: ترکمنستان می‌تواند.
بیش از یک میزبانی در این عرصه زمینه‌سازی کرده و تسهیلاتی را به وجود آورد.
همچنین نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان که چهارشنبه هفته گذشته وارد عشق‌آباد شد اذعان داشت که از تلاش‌های ترکمنستان برای حل صلح‌آمیز بحران افغانستان حمایت می‌کند.
نخست‌وزیر پاکستان در ملاقات با قربان‌قلی بردی محمداف رییس‌جمهور ترکمنستان، در عشق‌آباد گفت: اسلام‌آباد آماده همکاری با ترکمنستان برای حل بحران افغانستان از طریق دیپلماتیک و مذاکره است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.