بامیان نخستین پایتخت فرهنگی سارک اعلام می‌شود

- ۰۹ جوزا ۱۳۹۴

یک شنبه ۱۰ جوزا ۱۳۹۴

 

مسوولان محلی ولایت بامیان می‌گویند که تمامی آماده‌گی‌های لازم برای برگزاری بزرگترین جشنواره سارک در این ولایت گرفته شده است.
این مسوولان می‌گویند که قرار است بامیان تا شش روز دیگر به عنوان اولین پایتخت فرهنگی کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های جنوب آسیا معرفی شود.
mnandegar-3محمد آصف مبلغ سرپرست اداره محلی ولایت بامیان دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی از گرفتن آماده‌گی‌های ویژه امنیتی خبر داده گفت که جشنوارۀ سارک به تاریخ ۱۵ جوزا، با حضور ده‌ها مهمان خارجی برگزار می‌شود.
سرپرست اداره محلی ولایت بامیان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اداره محلی بامیان آماده است تا برنامه افتتاحیۀ بامیان به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی سارک را در موعد معین آن، ۱۵ جوزا ۱۳۹۴، برگزار کند «.
قرار است در این جشن که بامیان به عنوان اولین پایتخت فرهنگی اتحادیه همکاری‌های جنوب آسیا سارک معرفی می‌شود؛ نماینده‌گان بیش از ده کشور اشتراک نمایند.
بامیان از ولایات باستانی افغانستان است که در فاصله حدود ۲۶۰کیلومتری کابل پایتخت این کشور قرار دارد.
موجودیت صدها آبده تاریخی ادوار مختلف، مناظر زیبا و طبیعی این ولایت سبب شده است که سالانه هزارن سیاح داخلی و خارجی از این ولایت دیدن نمایند.
مسوولان اداره اطلاعات وفرهنگ ولایت بامیان می‌گویند که با معرفی این ولایت به عنوان اولین پایتخت فرهنگی سارک، فصل جدیدی از اعتبار و عظمت تاریخی و فرهنگی مردم افغانستان، به جهانیان به نمایش گذاشته می‌شود.
کبیر دادرس رییس اداره اطلاعات وفرهنگ بامیان در این باره به صدای امریکا گفت:» در جشنواره‌های سارک که طی دو تا سه روز درمرکز ولایت بامیان دایرمی شود غرفه‌های صنایع دستی ومحلی ۳۴ ولایت کشور به نمایش گذاشته می شود».
باشندگان ولایت بامیان با ابراز امید واری می گویند که با معرفی این ولایت به عنوان پایتخت فرهنگی سارک، توجه جهانیان بخصوص هشت کشور عضو سارک وکشورهای ناظر این سازمان جلب خواهد شد.
ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و چین ازجمله کشورهای ناظر برسازمان سارک اند. افغانستان به تازه‌گی عضویت این سازمان را بدست آورده است.
سرپرست اداره محلی ولایت بامیان می‌گوید که یکی ازاهداف مهم کشورهای عضو سارک، فقرزدایی و زمینه‌سازی سرمایه گذاری می‌باشد که بامیان به عنوان پایتخت فرهنگی این سازمان ازآن بی‌نصیب نخواهد ماند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.