وزیر داخلۀ پاکستان: شبکۀ حقانی در پاکستان مستقر نیست

- ۱۶ میزان ۱۳۹۱

وزیر داخلۀ پاکستان اظهار داشت، ناآرامی‌های فعلی در بلوچستان به خاطر رخنه شبه نظامیان از افغانستان به پاکستان است.
رحمان ملک، وزیر داخلۀ پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در سفارت پاکستان در امریکا اظهار داشت: من در دیدار خود با مقامات امریکایی اعلام کردم که نفوذ از افغانستان باید متوقف شود و من مدارکی دارم که نشان‌دهنده این رخنه‌هاست.
وی در پاسخ به سوالی در بارۀ شبکه حقانی اظهار داشت: این شبکه شامل اتباع افغان می‌شود و در پاکستان مستقر نیست و بیشتر از افغانستان دست به حمله می‌زند، پاکستان نیز مانند افغانستان هدف حملات این گروه است.
رحمان ملک تاکید کرد: امریکا باید فناوری هواپیماهای بدون سرنشین با پاکستان را به اشتراک بگذارد.
وی درباره شایعات اخیر درباره اختلاف میان دولت و ارتش پاکستان اظهار داشت: ارتش بخشی از کشور و دولت است و هر گونه اظهار نظر از سوی مقامات ارتش با اجماع نظر دولت صورت می‌گیرد.
وزیر داخلۀ پاکستان برای سفری دو روزه وارد امریکا شده است تا دیدارهایی دو جانبه را با مقامات این کشور درباره مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و اعمال قانون در پاکستان برگزار کند.
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا از او در وزارت خارجه امریکا استقبال کرد. این دو رهبر در دیدار خود درباره مسایل امنیتی رایزنی کردند.
ملک همچنین با رابرت مولر، رییس اف بی آی دیدار کرد و در خصوص قاچاق مواد مخدر، فعالیت‌های تروریستی، رخنه‌های فرامرزی و همکاری میان سازمان‌های امنیتی امریکا و پاکستان گفت‌وگو کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.