محمد اشرف غنی: از موضع قدرت مذاکره می‎کنیم

- ۱۱ جوزا ۱۳۹۴

سه شنبه ۱۲ جوزا ۱۳۹۴

 

رییس‌جمهور غنی برمذاکره با گروه طالبان از موضع قدرت تاکید کرد.
محمد اشرف غنی دیروز در سفرش به ولایت هرات و در جمع نیروهای امنیتی گفت: دولت افغانستان حاضر نیست تحت هر شریطی با گروه طالبان مذاکره کند، بل‌‌که ما خواستار مذاکره با این گروه از موضع قدرت هستیم.
mnandegar-3وی با بیان این‌که دولت افغانستان نمی‌خواهد از موضع ضعف با گروه طالبان وارد مذاکره شود افزود: صلح و جنگ با یکدیگر سازگاری ندارند و تازمانی‌که جنگ در افغانستان جریان داشته باشد، نیروهای امنیتی با قدرت تمام با مخالفان مسلح برخورد کنند.
رییس جمهور افغانستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ناامنی‌های اخیر در ولایت‌های شمالی و غربی کشور گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با تشدید نا امنی، طرح‌های اقتصادی را در ولایت‌های شمالی و غربی کشور متوقف کنند.
بزرگ‌ترین ولسوالی افغانستان به سه بخش تقسیم ‌می‌شود
در این حال، رییس جمهور غنی گفته است که شیندند به سه ولسوالی تقسیم می‌شود.
رییس جمهور در جمع مردم هرات گفت که شیندند؛ بزرگ‌ترین ولسوالی این ولایت قرار است به سه بخش تقسیم شود.
پیش از این گفته می‌شد که ممکن آقای غنی در سفرش به هرات، شیندند را ولایتی مستقل اعلام کند. با این حال رییس جمهور از مسوولان این ولایت خواسته تا برنامه‌یی برای تقسیم ولسوالی شیندند تهیه کنند.
ولسوالی شیندند در جنوب هرات از بزرگ‌ترین ولسوالی‌های افغانستان است که در سال‌های گذشته، شاهد ناامنی‌های زیادی بوده و به باور برخی‌ها، بزرگی این ولسوالی سبب ناامنی‌ها در آن شده است.
حضور گروه‌های مخالف مسلح دولت در مناطق مختلف این ولسوالی و حملات تروریستی، انتقادهای شدید مردم شیندند را به دنبال داشته است.
دستور افزایش کمک مالی به سربازان قربانی
رییس جمهور صبح دیروز با نظامیان قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر هرات هم دیدار کرد. آقای غنی از مبارزۀ سربازان در برابر نا امنی‌ها سپاس‌گزاری کرد و دستور داد که پس از این، اکرامیۀ سربازان دو برابر شده و به سربازان زخمی نیز کمک کافی صورت گیرد.
حکومت پیش از این برای خانوادۀ سربازی که در نبرد جان می‌داد، ‌صد هزار افغانی ‌پرداخت می‌کرد.
رییس‌جمهور غنی همچنان گفت که جنگ بر افغانستان تحمیل شده و این کشور حق دارد در برابر این جنگ تحمیلی مبارزه کند. رییس جمهور افزود که در حال حاضر بیش‌ از ۴ هزار عالم دینی از نیروهای امنیتی کشور حمایت می‌کنند.
آقای غنی هشدار داد که ملت و حکومت افغانستان هیچ‌گاهی از موضع ضعیف با مخالفان مسلح حکومت مذاکره نخواهند کرد.
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی هم دیروز در نشست شورای وزیران گفت که مردم از جنگ جاری در کشور رنج می‌برند و حکومت در هر گامش، منافع مردم را در نظر خواهد گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :