بـرق مشـرقی وصل شد

- ۳۱ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۱ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3رییس شرکت برشنا می گوید که از یک ساعت به این لاین برق دو ولایت مشرقی وصل شده است.
مجلس سنا در جلسه روز یک شنبه خود، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب و عبدالرازق صمدی رییس شرکت برشنا را به دلیل قطع برق ننگرهار و لغمان، فراخوانده بود.
عبدالرازق صمدی رییس شرکت برشنا گفت: ” کارمندان شرکت برشنا از صبح امروز به محل قطع لین رفته بود و خوشبختانه که یک ساعت پیش برق مشرقی وصل شد و مشکلات رفع گردید”.
آقای صمدی افزود: دو تن اوباش در منطقه اوزبین لاین های برق مشرقی را قطع کرده بودند که در نتیجه یک کلاهبرداری می خواستند؛ از شرکت برشنا باج گیری کنند.
او تاکید ورزید: هم اکنون این مشکل در نتیجه تلاش های پولیس و مردم محل بدون باجگیری حل شده است.
گفته می شود؛ برق سروبی از منطقه اوزبین و بادپش ولایت لغمان می گذرد؛ اما ساکنان این دو محل تا حالا برق ندارند.
رییس شرکت برشنا گفت: این شرکت در پی حل اساسی این مشکل است؛ نصب پایه های برق در این مناطق تقریبا به اتمام رسیده و بزودی برق توزیع خواهد شد.
صمدی بیان داشت: مشکلات کمبود برق ولایات جنوب از جمله قندهار را نیز از طریق انتقال لین برق از کابل، میدان وردک و غزنی مرفوع می سازد.
علی احمد عثمانی هم به همین دلیل در مجلس سنا خواسته شده بود؛ اما در سخنان کوتاهی گفت که صنعت برق افغانستان یک صنعت مریض است و روز بروز وضعیت این صنعت بدترشده و نارضایتی های مردم را در پی دارد.
آقای عثمانی افزود: هرچند کنترل و اداره شرکت برشنا در اختیار وزارت آب و برق نیست؛ اما این شرکت مستلزم تغییرات مدیریتی کلی است که باید ایجاد کنیم.
او سپس به تشریح چالش های این وزارت پرداخت و از نبود سیستم مدرن و مشکلات پروژه های بندهای بزرگ انتقاد کرد.
به گفته وی، کار بسیاری از پروژههای بندهای بزرگ باتاخیر انجام میشود و این وزارت استراتیژی “مورچه ای” را قبول ندارد و می خواهد، پس از این با قدرت ساخت ها بندها به پیش برده شود.
وزیر آب تاکید ورزید که به همین دلیل، کار برخی پروژه ها از جمله ساخت بندشاه و عروس را متوقف کرده و اگر کار به طور سریع و مطلوب انجام نشود؛ قرارداد، چندین بند دیگر را فسخ خواهیم کرد. به گفته وی؛ کار شش پروژه ساخت بند مشکل دارد.
عثمانی خاطرنشان کرد که برنامه کنترل آبریزه دریای کابل (دریای کنر) نیز زیر کار است و بزودی نهایی میشود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.