هشدار از سقوط ولسوالی جلریز میدان وردک بیشتر از ۳۰ سرباز کشته شده‌اند

- ۱۲ سرطان ۱۳۹۴

شنبه ۱۳ سرطان ۱۳۹۴

 

مقام‌های محلی در ولایت میدان وردک در مرکز کشور از شدت گرفتن جنگ در ولسوالی جلریز هشدار داده و گفته اند اگر نیروهای کمکی هر چه زودتر به محل اعزام نشوند، این ولسوالی بدست طالبان خواهد افتاد.
مسعود شنیزی، معاون شورای ولایتی میدان وردک دیروز گفت که در اثر جنگ در ولسوالی جلریز دست‌کم سی تن از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و دوازده پوسته نیز به تصرف طالبان درآمده است.
mnandegar-3آقای شنیزی می‌گوید که درحال حاضر به جز مرکز ولسوالی جلریز دیگر مناطق در تصرفطالبان قرار دارد.
از روز پنجشنبه هفته گذشته بدین سو طالبان از چندین استقامت به ولسوالی جلریز حمله کردند. عطالله خوگیانی، سخنگوی والی میدان وردک می‌گوید که این حملات شکل گروهی را دارد و شمار مهاجمان به صدها تن می‌رسد.
آقای خوگیانی گفته است که نیروهای امنیتی، علملیات نظامی را در برابر این حمله سازماندهی کردند.
احمد جعفری، رییس شورای ولایتی میدان وردک اما می‌گوید که تا هنوز هیچ عملیات نظامی در منطقه راه‌اندازی نشده است.
آقای جعفری که دیروز در کابل با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: «ما روز گذشته پیهم به شمول مقام‌های دفاتر رییس جمهوری و رییس اجرایی، با مسوولان امنیتی به خاطر اعزام نیروهای اضافی به تماس شدیم، اما هیچ نیروی به خاطر عقب زدن مخالفین به این ولسوالی اعزام نشده است.»
جعفری می‌گوید که در حال حاضر جنگ شدید در ولسوالی میان طالبان و نیروهای امنیتی جریان دارد.
به گفته او، سربازان پوسته کته سنگ، تا ساعت شش صبح دیروز از پوسته‌شان دفاع کردند اما به دلیل نرسیدن نیروی کمکی این پوسته به تصرف طالبان درآمد.
جعفری می‌گوید شمار نظامیان این پوسته از سوی طالبان کشته، زخمی و یا هم اسیر شده اند.
در همین حال، یک قوماندان اربکی در ولسوالی جلریز می‌گوید که تعداد تلفات نیروهای امنیتی بییشتر از رقمی است که اعلام شده است.
او در گفت‌وگو با خبرگزاری بخدی گفت که تا صبح دیروز، نزدیک به چهل سرباز در پوسته‌های مختلف کشته شده و ده‌ها سرباز دیگر ناپدید هستند.
فاجعه انسانی
در قطعنامه‌یی که از سوی اعضای شورای ولایتی میدان وردک صادر شده است آنها هشدار داده اند در صورت که جلوی پیشروی طالبان در منطقه گرفته نشود، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
در قطعنامه این شورا آمده است: «به مسوولان و مقامات در کابل هشدار می‌دهیم که اگر به صورت فوری حملات طالبان در میدان وردک مهار نشود در آینده کابل هم از تیررس دشمن در امان نخواهد بود.»
میدان وردک در نزدیکی کابل از ولایات ناآرام کشور است، این ولایت هرازگاهی شاهد حملات و انفجارهای خونبار بوده است.
حضور طالبان و افراد وابسته به حزب اسلامی به رهبری گلبدین حمکتیار این ولایت را در ردیف ولایت‌های دارای رنگ سرخ با هشدار خطر در لیست نیروهای ناتو قرار داده است.

اشتراک گذاري با دوستان :