رییس‌جمهور غنی: در جنگ با پاکستان قرار داریم

- ۱۳ اسد ۱۳۹۴

رییس‌جمهور غنی پس از چاشت دیروز از طریق ویدیو کنفرانس از کشور آلمان با شماری از مسوولین و خبرنگاران رسانه های کشور، در مورد وضعیت صحی خویش و تحولات اخیر در افغانستان و منطقه صحبت کرد.
رییس جمهور غنی در این کنفرانس ویدیویی در رابطه به تحولات اخیر در کشور گفت: تاکید همه ما این است که تحولات اخیر منحیث یک فرصت تلقی گردد و باعث ختم یک مرحله تلخ و رفتن به سوی یک آینده روشن باشد.
بmnandegar-3راساس خبرنامۀ ارگ، رییس جمهور به پاسخ سوالی در رابطه به تغییرات در اوضاع کنونی منطقه و کشور و تاثیرات آن بالای روند صلح گفت که با صدراعظم و لوی درستیز پاکستان در این رابطه، صحبت کرده است.
وی افزود که وجیبه پاکستان منحیث همسایه و کشوری که با افغانستان روابط دارد، این است که برای کاهش سطح خشونت در افغانستان در زمینه مهار کردن فعالیت های طالبان و سایر گروه های تروریستی، همکاری نماید.
رییس جمهور کشور در مورد مرگ ملا عمر گفت که معلومات مرگ ملا عمر از جانب حکومت افغانستان تایید شد و پس از پخش اعلامیه حکومت افغانستان، طالبان مجبور شدند که مرگ وی را بپذیرند.
رییس جمهور در رابطه به مذاکرات صلح گفت: تاکید من این است که گروه‌های مخالف مسلح باید مشکلات سیاسی شان را از طریق مذاکره حل کنند، زیرا اکنون روزنه تازه‌یی برای تامین صلح پایدار و ختم جنگ و خشونت در افغانستان و منطقه باز شده است.
رییس جمهور در این کنفرانس ویدیویی گفت که باید به آینده نگاه کنیم، زیرا تحولات چند روز گذشته پایان یک مرحله تلخ می باشد.
رییس جمهور افزود که هدف اصلی ما صلح است، صلح میان دولت‌های افغانستان و پاکستان؛ زیرا کشور ما از چهارده سال بدین‌سو در یک جنگ اعلام ناشده با پاکستان قرار دارد و باید این جنگ پایان یابد و دولت‌های دو کشور در این راستا همکاری نمایند.
رییس جمهور غنی، تروریزم منطقوی و بین‌المللی را برای افغانستان و پاکستان خطر بزرگی دانسته گفت که در نشست‌های شانگهای و بریکس در شهر اوفای روسیه بر همکاری میان کشورهای منطقه در راستای مبارزه با تروریزم تاکید نموده است.
محمد اشرف غنی با اشاره بر اینکه حکومت افغانستان مسوول تلفات ملکی نمی‌باشد، گفت: ما باید برای کاهش خشونت‌ها به شکل بنیادی از طریق راه حل سیاسی در چوکات پروسه صلح اقدام نمائیم و در این زمینه اجماع منطقوی و بین المللی نیز وجود دارد.
در این کنفرانس ویدیویی، رییس‌جمهور در مورد نتیجه عملیات پایش ابراز رضایت کرده، گفت که این عملیات موفقانه سپری گردیده و اکنون در وضعیت صحی بهتری قرار دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.