اتهام احمدشاه مسعود بر نمایندۀ امریکا بیست سال بعد ثابت شد

- ۱۹ اسد ۱۳۹۴

رابین رافایل به نماینده‌گی از امریکا، به مسعود شهید، پیشنهاد پیوستن به طالبان را داده بود
مسعود شهید، رافایل را به جاسوسی به پاکستان متهم می‌کند.

سحکومت مجاهدین با گذشت زمان، زیر فشار بیشتر جنگی طالبان و تروریزم منطقه قرار می‌گرفت. خانم «Robin Raphel» رابین رافایل، معاون وزارت خارجه امریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه و نماینده خاص آن کشور در امور پاکستان و افغاانستان مشغول انجام مذاکرات بود.

طی مذاکراتی در تخت استالف، پس از چند ساعت گفت‌وگو، خانم رافایل به مسعود شهید پیشنهاد پیوستن به طالبان را می‌نماید، شهید مسعود در حالیکه به شدت این موضوع را رد می‌نماید، با کمک ترجمانی داکتر لفرایی وزیر امور خارجه وقت مجاهدین، خطاب به رافایل می‌گوید که صحبت شما بیشتر به نماینده‌گی پاکستان می‌باشد تا امریکا. داکتر لفرایی نیز ابتدا به رسم دیپلوماسی اندکی تامل می‌نماید، آمر صاحب فوراً متوجه می‌شود و تاکید می‌نماید تا عبارت را دقیقاً به رافایل ترجمه نماید. خانم رافایل همین که ترجمه عبارت را می‌شنود، به یکباره‌گی تکان می‌خورد و رنگش می‌پرد و با اظهار تردید سکوت می‌نماید.
امروز پس از گذشت بیست سال از این گفت‌وگو، خانم رافایل به جرم جاسوسی به پاکستان تحت پیگرد حکومت فدرال امریکا قرار می‌گیرد. خانه و دفترش به اتهام mnandegar-3انتقال اطلاعات محرم به پاکستان مورد تلاشی و تحقیقات جدی FBI قرار می‌گرد، از کارش سبکدوش و مصونیتش لغو می‌گردد؛ هرچند تاهنوز تحقیقات ادامه دارد و به جرم خیانت ملی بازداشت نشده است.
خانم رافایل قرار گزارشات مطبوعات امریکا از حامیان سرسخت و تزلزل ناپذیر و همکار پاقرص و کمپاینر قدرتمند طالبان و امریکا به شمار می‌رود.
چگونه نماینده خاص حکومت امریکا مورد استفاده استخبارات پاکستان قرار می‌گیرد، در این روزها مضمون داغ مطبوعات امریکایی می‌باشد.
برملا شدن این حقیقت تلخ، شمۀ از تاریخ روزگاران ملت ما را می‌سازد که در گرداب چه بازی‌های خطرناک استخباراتی، هر روز قربانی بیشتر می‌دهد. وقتی ایالات متحده امریکا از شناخت مامور خودش و ماموریت خطرناک وی نمی‌تواند جلوگیری نماید، طبیعتاً حکومت ما فرسنگ‌ها دور می‌باشد.
اشتباه پروژۀ روند موجود صلح حکومت با طالبان و پاکستان و در مقابل شدت گرفتن حملات آنان و صدها قربانی دیگر، می‌رساند که رافایل‌های زیادی در درون دستگاه دولت و اسخبارات منطقه وجود دارند که همه روزه برای کشور و مردم ما فاجعه می‌آفرینند.

ماندگار- به نقل از برگۀ فیسبوک احمدولی مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :