چین: نگران حوادث تروریستی اخیر در افغانستان هستیم

گزارشگر:یک شنبه 25 اسد 1394 - ۲۴ اسد ۱۳۹۴

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن اعلام آماده‌گی برای حمایت از مذاکرات صلح افغانستان گفت که پکن نگران حوادث تروریستی اخیر در این کشور است.
به گزارش شینهوا، هووا چانینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که کشورش آماده همکاری در به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان با مخالفان مسلح این کشور است.
وی افزود: حوادث تروریستی اخیر در کابل مقامات پکن را نگران کرده است، زیرا امکان مختل شدن روند صلح افغانستان وجود دارد.
mnandegar-3پیش از این نخستین نشست مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان با حضور مقامات رسمی چین و امریکا به‌عنوان ناظر در پایتخت پاکستان برگزار شد.
اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان در پاکستان نیز گفته بودند که هیأت مذاکره‌کننده دولت در دور دوم مذاکرات صلح با طالبان آتش‌بس کامل را مطرح خواهند کرد و امیدوار هستند که این پیشنهاد از سوی طالبان نیز با موافقت مواجه شود.
برخی مقامات و اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت و نماینده‌گان افغانستان در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان گفته بودند که دور دوم مذاکرات صلح در چین برگزار خواهد شد، با این وجود هنوز حکومت افغانستان هیچ موضع رسمی را در مورد مکان برگزاری دور دوم این مذاکرات اتخاذ نکرده است.
مولوی شهزاده شاهد سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده بود که با توجه به شرایط کنونی افغانستان منطقه، این کشور به صلح نیاز مبرمی دارد؛ بنابراین دولت و طالبان میانجیگری چین در روند صلح را بپذیرند.
وی گفته بود که چین به‌عنوان یک قدرت منطقه‌یی و دور از درگیری، آماده‌گی خود را برای میانجیگری در روند صلح افغانستان اعلام کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.