بانـوان صــلح‌پرور با پاداش به کشور برگشتند

- ۲۲ میزان ۱۳۹۱

سه بانوی افغان که برنده‌گان جایزه جهانی صلح شده اند‌، روز شنبه، به کابل برگشته و با استقبال گرم شماری از شهروندان افغانستان رو برو شدند.
فرخنده زهرا نادری، عضو مجلس نماینده‌گان‌، قهرمانه کاکر و آمنه عظیمی، فعالان حقوق زن در افغانستان، چهار روز پیش  در کشور فلپین از سوی اداره توسعه‌یی سازمان ملل متحد به گونه رسمی برنده‌گان جایزه معتبر جهانی صلح شدند.
این سه بانوی افغان روز شنبه، دوباره به کابل برگشته و با استقبال گرم شهروندان افغانستان بدرقه شدند.
خانم نادری در فرودگاه کابل در حضور رسانه‌ها گفت: “این جایزه‌یی که ما امروز در دست داریم، این جایزه از شما هست. از دردهای شما نماینده‌گی می‌کند و از مبارزه متین و استوار که برای جهالت و خشونت در افغانستان می‌کنید”.
جایزه جهانی صلح از جمله جوایز معتبر جهانی است که همه ساله از سوی اداره توسعه‌یی سازمان ملل متحد به فعالان و چهره‌هایی که برای آوردن صلح تلاش کرده اند، اعطا می‌گردد.
با این حال بانونان برنده این جایزه معتبر جهانی، برای ادامه تلاش‌هایشان در زمینه تامین صلح در افغانستان تاکید کرده اند.
آمنه عظیمی هنگام پذیرایی‌شان به خبرنگاران گفت: “امیدوار هستیم که همیشه با هم باشیم، و همیش صدای خود را با هم به گوش جهانیان برسانیم و مبارزه کنیم.”
بانو نادری نیز در ادامه سخنان‌اش گفت: “مبارزه ما علیه خشونت دوامدار می‌باشد، همیش دوامدار به سطح می‌باشه تا که ما ای خشونت را در سطح افغانستان کاهش دهیم و روز برسه که نابود بسازیم.”
شبکه صلح جهانی، نهادی است که در کشورهای گوناگون جهان از جمله نیپال، اندونیزیا، تیمور شرقی، سری‌لانکا، فلیپین و افغانستان با هدف برابری، صلح، عدالت، تقویت نقش زنان در بازسازی و تامین صلح، فعالیت دارد.
این نهاد از سوی اداره توسعه جهانی آسترالیا حمایت می‌شود و بیشتر به اشخاصی جایزه می‌دهد که در مناطق جنگ‌زده برای تامین صلح کار کرده باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.