هشدار کابل اسلام‏‎آباد: به شورای امنیت شکایت می‏‎کنیــم

گزارشگر:شنبه 31 اسد 1394 - ۳۰ اسد ۱۳۹۴

سخنگوی رییس اجرایی افغانستان به پاکستان هشدار داد که زمان زیادی تا ارائه شکایت کابل به شورای امنیت از سیاست‌های دوگانه اسلام‌آباد باقی نمانده است و پاکستان باید از این فرصت استفاده کند.
پس از حدود ۱۰ ماه از تشکیل حکومت وحدت ملی و سیاست نزدیکی اشرف‌غنی به پاکستان، به نظر می‌رسد کابل از همکاری اسلام‌آباد با این کشور ناامید شده و حکومت وحدت mnandegar-3ملی افغانستان به دنبال باز کردن جای پای سازمان ملل متحد در تنش‌ میان روابط دو کشور است.
رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان به تازه‌گی طرح چند گزینه‌یی را برای پاکستان تهیه کردند که یکی از این گزینه‌ها هم شکایت از سیاست های دوگانه اسلام‌آباد در برابر افغانستان است.
جاوید فیصل معاون سخنگوی رییس اجرایی افغانستان هشدار داد: پس از این کابل از موضع متفاوت‌ و تند با اسلام‌آباد سخن خواهد گفت.
فیصل به «رادیو آزادی» گفت: حکومت پاکستان از آغاز تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان تاکنون در برابر کابل صادق نبوده و این کشور هنوز هم عامل بدبختی در افغانستان است بنابراین دولت کابل از هیچ تلاشی برای مهار پاکستان دریغ نخواهد کرد و این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد کشاند.
پس از تایید مرگ ملاعمر رهبر طالبان افغان و گسترش حملات انتحاری در شهر کابل و دیگر مناطق افغانستان، رهبران حکومت وحدت ملی اسلام‌آباد را به عدم همکاری صادقانه در روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان متهم کردند.
با این وجود، ظفر هاشمی سخنگوی اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، بار دیگر تأکید کرد که به هیچ کشوری اجازه داده نمی‌شود تا خواسته‌هایش را بر افغانستان تحمیل کند.
ریاست اجرایی به پاکستان هشدار داد که زمان زیادی برای رسیدن طرح حکومت افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل باقی نمانده است و اسلام‌آباد باید از این فرصت استفاده کند، در غیر اینصورت افغانستان دیگر فریب‌ها و سیاست‌های دوگانه این کشور را تحمل نخواهد کرد.
نظامیان پاکستانی با سربازان افغانستان روز پنجشنبه در ولایت کنر دوباره درگیر شدند که این درگیری‌ها ساعت‌ها به طول انجامید.
در این درگیری یک سرباز افغانستانی و ۳ سرباز پاکستانی کشته و ۲ سرباز افغانستانی دیگر زخمی شدند.
چندی قبل، عاطفمل معاون اداری وزارت امور خارجه افغانستان نیز با احضار سفیر پاکستان در کابل در رابطه با حملات راکتی پاکستان به مرزهای افغانستان، گفته بود که هشت سرباز مرزی افغانستان در نتیجه حمله راکتی روز سه‌شنبه از قلمرو پاکستان کشته شده‌اند.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز کشته شدن سه سرباز مرزی این کشور در هنگام درگیری با نیروهای مرزی افغانستان را تأیید کرده، اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرده است.
در پی حملات انتحاری در کابل نیز اشرف‌غنی اعلام کرده بود که کمپ‌های آموزش بمب‌گذاری و حملات انتحاری هنوز در پاکستان فعال هستند و هنوز پیام جنگ از این کشور به سوی افغانستان ارسال می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.