اداره ملی تدارکات: ۸ پروژۀ جدید دولتی به قرارداد داده شد

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۴

مسوولان اداره ملی تدارکات می‌گویند که کمیسیون تدارکات ملی ۸ پروژه جدید را به قرارداد داده و قرارداد ۳ پروژه دیگر را مورد بازنگری قرارداده است.
یما یاری رییس اداره تدارکات ملی که دیروز در یک نشست خبری صحبت می‌کرد گفت: « در جلسه شب گذشته کمیسیون ملی تدارکات به ریاست رییس جمهور غنی ۱۱ قرارداد مربوط ریاست عمومی امنیت ملی، دفاع ملی، تحصیلات عالی، مالیه، فوایدعامه، مبارزه با مواد مخدر، شرکت برشنا و شهرداری کابل مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد».
mnandegar-3آقای یما افزود که در میان این پروژه ها، ۸ قرارداد جدید بود و ۳ قرار داد دیگر هم بازنگری و تعدیل شد.
به گفته او، ارزش مجموعی این قراردادها بالغ بر یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون افغانی است.
قراردادهای تصویب شده شامل توسعه سبستیشن برق جمتله، اعمار کمپلیکس برای معتادین در ننگرهار، مواد اعاشه ی شفاخانه های کدری و لیلیه های مرکزی، مواد اعاشه ی قول اردوی ۲۰۳ میوند، می باشد.
تدارک تیل ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت مالیه، چاپ پاسپورتهای وزارت خارجه و داخله، اجاره عواید ته جایی مارکیت ناحیه چارم کابل، عریض ساختن و بلندبردن کیفیت یک بخش از شاهراه میدان شهر تا بامیان از دیگر قراردادهای اند که توسط کمیسیون ملی تدارکات به تصویب رسیده اند.
یما یاری تاکید کرد که کمیسیون تدارکات ملی به نهادهای مربوطه گفته است که در قسمت تطبیق و نظارت هرچه بیشتراین پروژه ها توجه جدی نمایند.
آقای یما در مورد فساداداری و یا سوءاستفاده‌های وظیفه‌یی به ویژه در بخش قراردادها و تداکات از مردم و سکتور خصوصی خواست که از طریق شبکه های اجتماعی و شماره های ۰۲۰۲۱۰۴۴۴۴ و ۰۲۰۲۱۰۴۴۴۵ با کمیسیون ملی تدارکات در تماس شوند.
رییس اداره ملی تدارکات گفت: از زمان آغاز بکار این اداره، بیش از ۴۷ شرکت براساس تخلفات مورد بررسی قرار گرفته که از آن جمله ۲۶ شرکت براساس جعل اسناد و معلومات برای ۱ تا ۵ سال از اخذ قرارداد محروم و مسوولان آن زیر پیگرد قرارگرفته اند و ۲۶ شرکت دیگر هم زیر بررسی قرار دارند.
آقای یاری خاطرنشان کرد که اداره ملی تدارکات در نظر دارد که جرم تخلفات را نیز بالا ببرد.
کمیسیون ملی تدارکات طی ۱۹ جلسه هفته وار در مجموع ۲۳۰ پروژه ملکی و نظامی دولتی را به ارزش ۴۶ میلیارد افغانی مورد تصویب قرار داده است.
مسوولان این اداره می‌گویند که این مساله، تاثیرات مثبتی را بالای اقتصاد مردم و اشتغال زایی در کشور برجا گذاشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.