دورۀ آموزشی «تحکیم روابط میان رسانه‌ها و حکومت» پایان یافت

گزارشگر:روح‌الله بهزاد/ شنبه 7 سنبله 1394 - ۰۶ سنبله ۱۳۹۴

mnandegar-3میدیوتیک افغانستان ششمین دور آموزش‌های تابستانی خود را روز پنج‌شنبه‌ (۵سنبله) به‌پایان رسانید.
در این دورۀ آموزشی که زیر نام «تحکیم روابط میان رسانه‌ها و حکومت» راه اندازی شده بود در آن ده‌ها تن از خبرنگاران رسانه‌های افغانستان و فعالان مدنی اشتراک کرده بودند.
هدف از برگزاری این دورۀ آموزشی، تحکیم روابط میان حکومت و رسانه‌ها گفته شده که در آن علاوه بر خبرنگاران، فعالان مدنی و مسوولان رسانه‌یی نهادهای حکومتی نیز در اشتراک کرده بودند. مسوولان در مورد نحوۀ ارتباطات رسانه‌ها با حکومت برای خبرنگاران معلومات دادند.
محمد عاطف فقیرزاده مسوول هم‌آهنگی میدیوتیک در مورد هدف برگزاری این دوره‌های آموزشی به روزنامۀ ماندگار گفت: هدف اصلی برگزاری این برنامه‌ها آشنایی خبرنگاران و مسوولین رسانه‌های افغانستان با یک سری مسایل اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی می‌باشد تا ژورنالیستان با این مسایل آشنایی پیدا و در این مورد کار کنند.
آقای فقیرزاده افزود: «ما در این برنامه‌ها، ژورنالیست‌ها را به‌صورت عملی و محض در مسایل ژورنالیستی آموزش می‌دهیم.»
قسیم عزیزی از اشتراک کننده‌گان این برنامه به‌این باور است که نفس برگزاری این نوع برنامه‌ها در گسترده‌گی روابط، شناسایی، درک مسوولیت و تأمین روابط میان رسانه‌ها، جامعۀ مدنی و مسوولان حکومتی نقش به‌سزای دارد.
آقای عزیز تصریح می‌کند که برای پرورش دادن ذهنیت‌ها برگزرای این برنامه‌ها در آینده بسیار مفید و موثر می‌باشد.
همچنان، مسعوده قاری‌زاده یکی دیگر از اشتراک کننده‌گان این دوره نیز باور دارد که اشتراک‌شان در این کارگاه برای آموختن این‌که چگونه از قانون حق دست‌رسی به‌اطلاعات بدون کدام مانعی در کار‌های اطلاع رسانی به‌مردم استفاده کنند، بسیار ضروری و موثر بوده است.
او تصریح می کند: در این برنامه با نحوۀ ارتباط با رسانه‌های حکومت و مسوولان حکومتی نیز آشنا شدیم و در آینده در این زمینه مشکلی برنخواهیم خورد.
برنامه‌های آموزشی علمی‌تابستانی میدیوتیک همه ساله به‌کمک و همکاری مالی وزارت خارجه جمهوری فدرالی کشور آلمان در چارچوب سایر برنامه‌های رسانه‌یی میدیوتیک اجرا می‌شوند که عمدتاً روی معرفی و آشنایی رسانه‌های افغانستان با مسایل مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور متمرکز می‌باشد.
ششمین دوره آموزش‌های تابستانی میدیوتیک با برگزاری شام هنری و اهدای ستایش‌نامه به‌شماری از فعالان حقوق زن و خبرنگاران به‌پایان رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.