مردان مسلح ۱۳ مسافر را در بلخ گلوله باران کردند

گزارشگر:یک شنبه 15 سنبله 1394 - ۱۴ سنبله ۱۳۹۴

mnandegar-3مسولان محلی در ولایت بلخ می‌گویند که مردان مسلح ناشناس، دو موتر مسافربری را در ولسوالی زاری این ولایت متوقف کرده و سرنشینان آن را به گلوله بستند.
جعفر حیدری، سرپرست ولسوالی زاری به خبرگزاری بخدی گفت: ”تعداد مسافربن ۱۴ نفر بودند که یک زن در این حادثه زنده مانده است، تمامی کشته شده‌گان متعلق به قوم هزاره هستند.
آقای حیدری می‌گوید که مهاجمان یونیفورم نظامی به تن داشتند و پس از حادثه از محل متواری شده اند. این رویداد حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت دیروز در منطقه جلگه ولسوالی زاری رخ داده است.
قربانیان ساکنان منطقه ولسوالی‌های زاری و بلخاب بوده اند.
محمدابراهیم خیراندیش، رییس شورای ولایتی بلخ گفت که مسافران از مرکز ولسوالی زاری به مقصد ولسوالی کشنده در حرکت بودند.
آقای خیراندیش می‌گوید که مسافران در دو موتر نوع کرولا و سراچه بودند.
هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است، اما در سال‌های اخیر فعالیت طالبان در ولسوالی زاری بیشتر شده است.
عبدالرزاق قادری، سرپرست قوماندانی امینه ولایت بلخ می‌گوید که هیاتی برای تحقیق این حادثه تعیین شده است تا عاملان این کشتار شناسایی شوند.
آقای قادری گفت که هنوز کسی در پیوند به این رویداد بازداشت نشده است.
در سال‌های اخیر بارها از فعالیت طالبان در ولسوالی زاری گزارش شده است و بیم آن می‌رود که افراد وابسته به داعش نیز در ناآرامی های بلخ به ویژه رویدادهای ”قومی دست داشته باشند.
مقامات می‌گویند که گروه نو ظهور داعش بدنبال ایجاد اختلاف قومی در افغانستان است و به شکل گسترده شهروندان کشور را مورد حمله قرا می دهند.
در یک سال گذشته، این چندمین حمله به قوم هزاره در افغانستان است، این حملات اعتراض های گسترده را در داخل و خارج از کشور بدنبال داشته است.
حدود سه هفته پیش، نیز یک دختر در مربوطات ولسوالی زاری ربوده شد و یک هفته بعد در حالیکه به او تجاوز شده بود، جسدش پیدا شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.