وزیر خارجۀ قزاقستان: آمادۀ مبارزه با طالبان هستیم

گزارشگر:سه شنبه 7 میزان 1394 - ۰۶ میزان ۱۳۹۴

وزیر خارجه قزاقستان از آماده‌گی کشورش در راستای مبارزه با گروه تروریستی طالبان در افغانستان خبر داد.
ایرلان ادریس اف وزیر امور خارجه قزاقستان دیروز در دیدار و گفت‌وگو با برخی از وزرای خارجه کشورهای منطقه در «نیویارک» گفت: دولت قزاقستان برای مبارزه با گروه تروریستی طالبان در افغانستان همیشه آماده می‌باشد.
mnandegar-3وی گفت: افغانستان هم‌اکنون تحت توجه خاص جامعه جهانی قرار دارد و «آستانه» نه تنها خواستار تامین امنیت در افغانستان و منطقه است، بلکه برای توسعه اقتصادی این کشور نیز با انجمن‌های بین‌المللی در حال همکاری می‌باشد.
ادریس‌اف در ادامه با اشاره به اینکه قزاقستان در روند اجرای این مسئله به طور فعال شرکت دارد، افزود: آستانه برای تعمیر زیرساخت‌ها در افغانستان کمک‌های لازم را انجام می‌دهد و از سال ۲۰۱۰ تاکنون در قزاقستان حدود ۴ هزار دانش آموز افغانستانی به صورت رایگان آموزش دیده‌اند.
وی ادامه داد: قزاقستان به طور کامل از کمک‌های بین‌المللی برای افغانستان استقبال و پشتیبانی می‌کند و خواستار پایان دادن هرچه سریع تر فعالیت گروه‌های افراطی، به خصوص طالبان در این کشور می‌باشد.
ادریس‌اف در پایان افزود: آستانه همچنین به منظور بهبود همکاری‌های منطقه‌ای علاقه‌مند به توسعه بیشتر مسیر حمل‌ونقلی «جاده ابریشم جدید» است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.