بحران قندوز و تجارت سودآور هواپیماهای نظامی

گزارشگر:دو شنبه 13 میزان 1394 - ۱۲ میزان ۱۳۹۴

در حالی که ولایت قندوز روزهای گذشته درگیری‌های سختی را تجربه کرده، برخی با استفاده از هواپیماهای نظامی به جای کمک به اتتقال تدارکات و زخمی‌ها از این امکانات سوء استفاده کرده‌اند.
در حالی که قندوز روزهای گذشته شاهد درگیری‌های سختی بوده است برخی از افراد به وسیله هواپیماهای نظامی به جای انتقال زخمی‌ها و تدارکات، mnandegar-3در برابر دریافت پول از مردم آن‌ها را به مکان‌های امن منتقل می‌کردند.
یک کارمند دولتی در ولایت قندوز گفته است که با پرداخت ۴۵ هزار افغانی (۷۵۰ دالر) سه نفر از اعضای خانواده‌اش را به کابل منتقل کرده است.
شهروند دیگری در ولایت قندوز گفته است که با پرداخت ۵۰۰ دالر توانسته است به وسیله هواپیمای نظامی به کابل انتقال یابد.
عتیق الله امرخیل کارشناس مسائل نظامی گفت که وظیفه هواپیماهای نظامی انتقال تدارکات است که در صورت درستی ادعای شهروندان قندوز جفای بزرگی است که باید پیگیری شود.
از سوی دیگر جنرال عبدالوهاب وردک فرمانده نیروی هوایی افغانستان با رد این اتهامات اعلام کرد که به مردم قندز اطمینان می‌دهم که از آنها دفاع می‌کنیم و در صورت درستی این شایعات، عاملان آن مجازات خواهند شد.
پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت شرکت‌های حمل و نقل برای انتقال مسافران از ولایت قندوز به کابل منتشر شده بود.
نمایندگان مردم قندز در پارلمان افغانستان از مقامات دولتی خواسته‌اند که به مشکلات موجود رسیدگی کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :