اوج بگیر مثل یک عقاب!

گزارشگر:دوشنبه 20 میزان 1394 - ۱۹ میزان ۱۳۹۴

mnandegar-3به محض این‌که توفان قصد سرنگونیِ عقاب را بکند، این پرنده بلند‌پرواز، سر خود را به‌سوی آسمان بلند کرده و عمود بر تندباد می‌ایستد و مانند گلوله توپی، به سمت بالا پرتاب ‌می‌گردد.
حرکت ظریفی است نه؟! او آن‌قدر با کمک باد مخالف، اوج ‌می‌گیرد تا به ارتفاع مورد نظر برسد و آن‌گاه با چرخش، خود را به‌سوی قله مورد نظر که بالاترین نقطه کوهستان است، می‌رساند و آشیان می‌سازد.
پس به شیوه عقاب در اوج گرفتن و بالا رفتن توجه کنید. او منتظر حادثه می‌ماند؛ حادثه‌یی که برای مرغ‌های زمینی، یک مصیبت و بلاست. او منتظر توفان می‌نشیند تا از انرژی پنهان در توفان و تندباد، به نفع خود استفاده کند.
وقتی توفان یا تندباد از راه می‌رسد، عقاب به‌جای این‌که زانوی غم بغل‌ بگیرد یا در کنج سنگی پناه‌ بگیرد، آغوش یا به عبارتی بال‌های خود را روبه‌روی آن باز می‌کند. در واقع او به استقبال توفان رفته و جشن می‌گیرد تا خود را به بالاترین نقطه مورد نظر و دل‌خواه برساند.
این پرنده باهوش، سنگین‌ترین ضربه‌های تندباد را به نفع خود به‌کار گرفته و از این نیروی مهاجم، به نفع هدف خویش استفاده می‌کند. او نه‌تنها از نیروی مخالف نمی‌هراسد، بلکه منتظر آن نیز می‌نشیند؛ چرا که می‌داند این انرژی پنهان در نیروی مخالف است که می‌تواند او را به فضای بالاتر و مورد دل‌خواه پرتاب ‌کند.
حال ای انسان! انرژی اوج، به رایگان به کسی داده نمی‌شود. این قانون طبیعت است. در این قانون، بقا در گرو هوشیاری و تلاش در برابر نیروهای منفی، مهاجم و قدرتمند است.
خوب می‌دانی که میزان نیروهای مخالف در زنده‌گی تو، همیشه بیش‌تر از جریان موافق بوده و هست. پس چون عقاب عمل کن. یعنی اگر نیرو برای اوج گرفتن می‌خواهی، باید از نیروی مخالف برای صعود و اوج خود کمک بگیری؛ نیرویی که از سوی مخالفانِ شما ایجاد و تأمین می‌شود.
بنابراین وقتی اتفاقی خلاف میل شما رخ‌می‌دهد، به‌جای عقب‌نشینی، سرخورده‌گی و رها کردن میدان، بی‌درنگ عقاب‌گونه آغوش خود را باز کرده به استقبال آن رفته و جشن بگیرید. این رخداد ناخوشایند را به فال نیک گرفته و سعی‌کنید ‌در لابه‌لای این حوادث به‌ظاهر نامطلوب، هدف، خواسته و آرزوی خود را بجویید. یعنی با استفاده از این نیروی مخالف، خود را به خواسته‌‌های خویش نزدیک کنید.
نیرویی که قرار است باعث صعود شما در زنده‌گی شود، توسط همان کسانی فراهم می‌شود که در حال حاضر، مخالف جدی شما هستند و قصد نابودی‌تان ‌را دارند. پس نگران نباشید. منتظر چه هستید؟ نیروی مخالف شروع به وزیدن کرده است…
این شما هستید که باید از این فرصت استفاده کنید. با تأمل، هوشیاری و تدبیر به‌موقع از این نیرو‌ها برای بالا‌رفتن و اوج‌گرفتن استفا‌ده کنید.
پس هرگز از وجود سختی و زحمت و نیروی مخالف در زنده‌گی، کار، تحصیل و… خود، ناراضی و گله‌مند نباشید. این‌ها منابع سرشار انرژی پرواز یا به عبارتی موفقیت و پیروزیِ شما هستند و اگر نباشند، شاید هرگز صعودی در زنده‌گی‌تان حاصل نشود.
به‌جای زانوی غم بغل گرفتن یا نقش آدم‌های ستم‌دیده را بازی کردن، بلند شوید و از وجود مشکلات و مخالفت‌ها شکایت و ناله نکنید، چشم دل را باز کنید و حکمت پنهان در این مصیبت‌ها و سختی‌های زنده‌گی را ببینید.
خالق هستی با هیچ موجودی حتا بدترین مخلوقات عالم هم دشمنی ندارد و اگر اتفاقی رخ‌می‌دهد که به‌ظاهر، آزاردهنده و ناخوشایند است، یادتان نرود که همان تندبادی‌ست که باید شما با آن اوج بگیرید.
شک نکنید که او در هر‌چه رقم می‌زند، خیر و برکت و سعادت پنهان کرده است. این ما هستیم که باید شجاعتِ رویارویی با جریان‌های مخالف را داشته باشیم و در وقت مناسب، آغوش و بال‌های خود را بگشاییم و چرخش صعود خود به سمت بالا را تجربه کنیم.
بنابراین تا دیر نشده، شروع کنید!
گرفته شده از: جام جم آنلاین

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.