دو جنرال پاکستانی فرماندهی طالبان را در نبرد غزنی بر عهده دارد

گزارشگر:چهارشنبه 22 میزان 1394 - ۲۱ میزان ۱۳۹۴

طالبان صبح روز دوشنبه (۲۰ میزان) یک حملۀ گسترده‌یی مشابه ولایت کندز را از چندین استقامت بالای مرکز ولایت غزنی انجام دادند.
منابع امنیتی در غزنی می‌گویند، بیش از۲۰۰۰ طالب مشمول اتباع خارجی در این حمله اشتراک داشته‌اند.
یک مقام امنیتی زون جنوب‌شرق به روزنامۀ ماندگار گفت که حملۀ طالبان با تمام توان دفع شده و بیش از ۹۶ طالب در این حمله کشته و زخمی شده‌اند ونیز یک میل دهشکه، یک‌عراده موتر نوع تونس و سه عراده موتر سایکلِ دشمن، تخریب شده است.
در این عملیات تمام ارگان‌های امنیتی، به‌ ویژه منسوبین قول اردوی ۲۰۳تندر شرکت داشته اند.
محمدامان حمیم والی غزنی می‌گوید که اطلاعات نیروهای کشفی نشان می‌دهد که دو جنرال پاکستانی به نام‌های حامد وملاسعد، همراه شماری از فرماندهان طالبان افغانی که از ولایت‌های اطراف غزنی دور هم جمع شده اند، جنگ در برابر نیروهای دولتی در غزنی را رهبری می‌کنند. وی می‌افزادید که نیروهای طالبان و گروه‌های مسلح ترک و ازبک، بدون برنامه‌ریزی و فرمان جنرالان پاکستانی هیچ کاری از پیش نخواهند برد.
اما والی غزنی به مردم اطمینان می‌دهد که این ولایت هرگز سقوط نخواهد کرد و نیروهای امنیتی تمامی حملات طالبان را دفع خواهد کرد.
از سوی دیگر، محمدعلی احمدی معاون ولایت غزنی می‌گوید که جهت جنگ تغییر کرده است و در نتیجۀ مقاومت در پاسگاهای حومۀ شهر، بمباردمان قوای هوایی و آتش توپخانۀ ارتش، ۱۱۳ طالب کشته و زخمی شده و شماری دیگر از اعضای این گروه دستگیر شده اند.
در حال حاضر زنده‌گی مردم در شهر به حالت عادی برگشته است و بازارها و دکان‌ها و کوچه‌ها دوباره شلوغ و پررفت‌وآمد شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.