از سکس تا فتوای جهاد

- ۲۴ میزان ۱۳۹۱

عمران خان «نیاز» رهبر تحریک انصاف پاکستان سال‌ها در تیم ملی کرکت این کشور بازی و شهرت جهانی کسب کرد.
او که فرزند انجنیر اکرم الله باشنده لاهور ایالت پنجاب است، رابطه خوبی با بزرگان و روحانیون قبیله شیرمن خیل ندارد قبیله‌یی که عمران خان نیز متعلق به آن است.
به گزارش بخدی، علاقه وافر عمران خان به جنس مخالف، شب نشینی‌های مجلل با دختران نیمه برهنه و بالاخره ازدواج با یک دختر یهودی از عوامل دوری روحانیون پاکستان و بزرگان قبیله شیرمن خیل از رهبر تحریک انصاف شده است.
دختر یهودی که در سال ۱۹۹۵ با عمران خان ازدواج کرد و سپس مسلمان شد نامش را به جمائما تغییر داد، اما عکس‌های نیمه برهنه او، پس از ازدواج نشان می‌دهد که هنوز هم اعتقادات سابق این خانم نسبت به آیین جدید او ارجحیت داشته است.
موضوع ارتباط جنسی عمران خان با دیگر دختران و گشت‌و گذار جمائما در خارج از پاکستان به صورت «آزاد» باعث شده تا در سال ۲۰۰۴ رهبر تحریک انصاف از او جدا شود.
عمران خان زمانی که عضویت تیم ملی کرکت پاکستان را داشت، با اتهامات و انتقادات سخت روحانیون دست و پنجه نرم می‌کرد.
این بازیکن پیشین کرکت پاکستان گفته بود که بیشتر عکس‌هایی که از او گرفته شده و باعث خشم مردم پاکستان شده، بر می‌گردد به زمانیکه در بریتانیا تحصیل می‌کرده است.
او گفته بود که هم کلاسی‌های او از کشورهای مختلف بودند و گشت‌و گذار با آنها «جرم» نیست.
عمران تحصیلات عالی خود را در دانشگاه آکسفورد بریتانیا تمام کرده است.
عمران خان در سال ۱۹۷۱ به بازی کرکت روی آورد؛ ۱۱ سال بعد کپیتان تیم ملی شد و در سال ۱۹۹۲ کپ جهانی کرکت را بدست آورد و از آن پس، با ورزش کرکت خداحافظی کرد.
شوکت خانم، مادر عمران خان مبتلا به بیماری سرطان بود تا اینکه در سال ۱۹۹۴ برای تداوی بیماران سرطانی شفاخانه «میموریل» ویژه درمان سرطان را ساخت.
عمران خان در سال ۱۹۹۶ حزب سیاسی تحریک انصاف را ایجاد کرد اما در سال های نخست، به دلیل بدنامی و رسوایی‌های جنسی، مورد استقبال قرار نگرفت و همین امر هم باعث شد که در انتخابات ۱۹۹۷ شکست بخورد.
عمران خان در سال ۲۰۰۷ به اتهام دست داشتن در تظاهرات محصلان دانشگاه پنجاب از سوی پولیس دستگیر شد و روانه زندان شد.
این چهره مطرح پاکستانی، اخیراً، با ادامه حملات راکتی طیاره‌های بدون سرنشین امریکا در بخش‌های مرزی پاکستان مخالفت کرده است.
فتوای جهاد؟
عمران خان رهبر تحریک انصاف و کپیتان پیشین تیم کرکت پاکستان از جنگ طالبان در افغانستان حمایت کرده و این جنگ را جهاد در برابر دولت این کشور خوانده است.
عمران خان می‌گوید آنهایی که در افغانستان برای آزادی کشورشان از اشغال خارجی های می‌جنگند در حقیقت «جهاد» می‌کنند.
فتوای جهاد آن‌هم از سوی کسی که پیشینه اش نشان از شب‌نشینی، برپایی مجالس عیاشی و معاشرت با دختران برهنه در کشورهای مختلف خوانده شده، با واکنش‌های متفاوتی از سوی نهادهای دینی روبرو شده است.
شورای سراسری علمای افغانستان می‌گوید که صدور فتوا موضوعی نیست که در اختیار «هرکس» قرار داشته باشد.
این شورا با نشر اعلامیه‌یی گفته است که مراجع صدور فتوا در دین اسلام مشخص است، هر شخص و فرد صلاحیت این کار را ندارد، که در موارد مهم دینی فتوا صادر و یا اینکه قضاوت کند.
علمای این شورا، گفته اند که مردم مسلمان افغانستان از دین به حدی بی‌خبر نیستند که به صحبت‌های هر کس مانند عمران خان اعتنا کنند.
عمران خان بازیکن پیشین کرکت می‌گوید که طالبان راه درست را در افغانستان انتخاب کرده و جنگ در برابر دولت این کشور، کاملا اسلامی و مجاز است.
طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان افغان و ائتلاف در افغانستان، اقدام به حملات انتحاری و کار گذاری ماین‌های کنار جاده یی می‌کنند؛ موضوعی که از دید علمای کشور عملی غیر اسلامی و ناروا است.
شورای علمای افغانستان می گوید که کشتن مردم بی گناه و انجام حملات انتحاری در دین اسلام عمل ناپسند و حرام است.
این شورا، گفته است که حملات انتحاری اساس دینی ندارد و این گونه حملات براساس آیات قرآنی و احادیث نبوی عملی ضد انسانی و اسلامی است.
عمران خان، سال ها در تیم کرکت پاکستان بازی کرده و موفقیت های ورزشی‌اش، او را آهسته آهسته به یکی از ستاره‌های مشهور، جنجالی و علاقه‌مند به سکس تبدیل کرده است.
شماری می‌گویند که این چهره ورزشی – سیاسی پاکستان، اکنون از تجارت سکس به تجارت دین روی آورده و تلاش می‌کند که از این راه، به خواسته اش برسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.