مقام‌های افغانستان حملات پاریس را محکوم کردند

گزارشگر:یک شنبه 24 عقرب 1394 - ۲۳ عقرب ۱۳۹۴

رییس‌جمهور محمد اشرف غنی حمله تروریستی شهر فرانسه را محکوم کرده و آن را “جنایت هولناک” خوانده‌ است.
براساس خبرنامه دفتر ریاست جمهوری، آقای غنی گفته است که “تروریسم بین‌المللی با جنایات نابخشودنی به کشتار بی‌رحمانه و بزدلانه مردم بی‌گناه در سراسر کشورهای جهان ادامه می‌دهد. کشتار بی‌رحمانه شهروندان شهر پاریس، پایتخت فرانسه نمایانگر این است که تروریستان مرز mandegar-3نمی‌شناسند و دشمن تمام بشریت هستند.”
آقای غنی نامه‌یی نیز به فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه فرستاده و همدردی و تسلیت خویش را ابراز کرده‌است.
دفتر ریاست جمهوری افغانستان افزوده که در این نامه آقای غنی نوشته که مردم افغانستان بیشتر از هر کشوری، از سال‌های دور تاکنون قربانی تروریسم بوده و درد و رنج مردم فرانسه را احساس می‌کنند.
آقای غنی افزوده که خود را در غم و اندوه خانواده‌های قربانیان شریک می‌داند و گفته که مردم افغانستان در این روز سخت در کنار مردم فرانسه ایستاده‌اند.
رییس جمهوری افغانستان تروریسم را تهدید مشترک برای تمام کشورهای منطقه و جهان خوانده و بار دیگر بر مبارزه مشترک و جدی علیه این پدیده شوم و مرگبار تاکید کرده‌ است.
از سوی دیگر، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز برای ابراز همدردی به سفارت فرانسه در کابل رفته‌است.
آقای عبدالله در دیدار با ژان میشل مارلو، سفیر فرانسه، گفت: “این حملات وحشیانه، بی‌رحمانه و بزدلانه نشان می‌دهد که تروریستان به هیچ مذهب، باور یا ملیت تعلق ندارند. برای از بین بردن تروریسم به تلاش‌های جهانی نیاز است. تروریسم، بنیادگرایی و افراطیت چالش‌های مشترک ما است و همه ما را تهدید می‌کند.”
در همین حال، صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان نیز صبح روز شنبه به سفارت فرانسه در کابل رفت و در دیدار با ژان میشل مارلو، سفیر فرانسه حملات “دهشت‌افگنانه” پاریس را محکوم کرد.
آقای ربانی گفت: “افغانستان، به عنوان کشوری که خود آسیب فراوانی از تروریسم دیده است، درد و اندوه دولت و مردم کشور دوست جمهوری فرانسه را در این لحظات دشوار احساس می کند. دولت و مردم جمهوری اسلامی افغانستان، با قدردانی از همکاری‌های ارزنده و فداکاری‌های بی دریغ کشور دوست جمهوری فرانسه در مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت و ثبات در افغانستان؛ در این لحظات دشوار خود را در کنار دولت و مردم این کشور دوست می دانند.”
درچندین حمله در پاریس پایتخت فرانسه بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند و دولت فرانسه در واکنش به این حملات در کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :