مجلس سنا: تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین شود

گزارشگر:چهارشنبه 4 قوس 1394 - ۰۳ قوس ۱۳۹۴

شماری از اعضای مجلس سنا از سران حکومت خواهان تعیین زمان مشخص انتخابات پارلمانی شدند و هم‌چنان از مسؤولان خواستند تا افراد مناسب را برای عضویت در کمیتۀ گزینش انتخاب کنند.
اعضای مجلس در نشست عمومی روز سه‌شنبه، نسبت به وضعیت کنونی کشور ابراز نگرانی کرده و گفتند که اگر وضعیت همین‌گونه ادامه یابد؛ mandegar-3انتخابات پارلمانی تا مدت نامعلومی برگزار نخواهد شد.
گل‌احمد عظیمی، یکی از اعضای مجلس گفت که اگر وضعیت این‌گونه باشد تا دو سال دیگر انتخابات برگزار نمی‌شود. او از رییس جمهور خواست تا دست‌ به کار شده و زمان مشخص انتخابات را تعیین کند.
آنان هم‌چنان تأکید کردند که اعضای کمیتۀ گزینش باید به کلی بی‌طرف انتخاب شوند. کمیتۀ گزینش مکلف است، از میان ۲۱ تن از کمشنرانی که به کمیسیون اصلاحات انتخاباتی معرفی شده اند، هفت تن را انتخاب کرده و فهرست نهایی آنان را برای تأیید به رییس جمهور بفرستد.
فوزیه سادات سمکنی، یکی دیگر از اعضای مجلس خواهان انتخاب افراد بی‌طرف در کمیتۀ گزینش شد و گفت که این افراد باید به هیچ تنظیم و حزبی رابطه نداشته باشند.
موعد مشخص پایان کار مجلس نماینده‌گان بر بنیاد قانون اساسی کشور تاریخ اول ماه سرطان سال پنجم کاری این مجلس عنوان شده است.
چندی پیش رییس جمهور با صدور فرمانی از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته بود تا زمان مشخص انتخابات پارلمانی، ثبت نام‌ها و زمان آغاز مبارزات انتخاباتی را مشخص کند.

اشتراک گذاري با دوستان :