شکم‌گُنده‌ها زودتر می‌میرند!

گزارشگر:محبوبه عطايي/ شنبه 7 قوس 1394 - ۰۶ قوس ۱۳۹۴

بخش سوم و پایانی
mandegar-3حسابی رژیم گرفته‌اید؟
بازهم باید تکرار کنیم که تنها میزان کالری‌هایی که دریافت می‌کنید، شما را خوش‌اندام و سالم نمی‌کند. اگر به‌خاطر لاغر کردن، با همۀ چربی‌ها بیگانه شده‌اید و حتا روی سالادتان روغن زیتون هم می‌ریزید و اگر پروتیین را از رژیم‌تان حذف کرده‌اید، باید منتظر بزرگ شدن شکم‌تان هم باشید.
سعی کنید از شیوۀ مهندسی معکوس استفاده کنید و با خوردن همۀ غذاهای متنوع از چاقی هم به دور باشید.
تنوع غذایی را در رژیم‌تان حفظ کنید و به جای حذف یک ماده، میزان آن را کم کنید. اگر با کمک متخصص تغذیه رژیم گرفته ‌باشید، می‌بینید که حتا به شما اجازۀ خوردن چند تکه پیتزا در هفته را هم می‌دهد و هیچ چیز را از سفرۀ شما حذف نمی‌کند. حسرت پیتزا را به دل‌تان نگذارید و در مصرف همۀ مواد غذایی اعتدال و میانه‌روی را رعایت کنید.
شما هم لازم است به جای خوددرمانی، با کمک متخصص برای لاغر شدن تلاش کنیدـ بدون تحمل گرسنه‌گی و با حفظ تناسب مواد غذایی در رژیم‌تان. گذشته از این، با پروتیین قهر نکنید و هر روز حداقل ۲۵ گرم پروتیین میل کنید.

مراقب روان‌تان باشید
اگر افسرده‌گی و اضطراب زنده‌گی را برای‌تان سخت کرده، نه تنها به‌خاطر کم کردن چربی‌های شکم‌تان، بلکه برای داشتن زنده‌گی بهتر سراغ متخصصان بروید.
نشانه‌های افسرده‌گی را در خودتان می‌بینید؟ اگر این‌طور است، از شکم‌گنده بودن‌تان تعجب نکنید. محققان می‌گویند آدم‌های افسرده بیشتر ممکن است به چاقی شکمی دچار شوند، چرا که به احتمال بیشتری از فعالیت‌های ورزشی پرهیز می‌کنند و عادات تغذیه‌یی نامناسبی دارند که به سلامت آن‌ها آسیب می‌زند.
اگر با ورزش کردن آشتی کنید، بدن‌تان در سوزاندن چربی‌های زایدی که دور شکم شما جا خوش کرده‌اند، توانا می‌شود. گذشته از این، ورزش کردن به ترشح بیشتر هورمون سروتونین در بدن‌تان کمک کرده و می‌شود و نشانه‌های افسرده‌گی‌تان را هم محو می‌کند. اما اگر افسردگی توان هیچ کاری را برای‌تان باقی نگذاشته، حتماً به روان‌پزشک یا روان‌شناس مراجعه کنید.
نه تنها افسردگی، بلکه اضطرابِ بالا هم می‌تواند شکم شما را چاق و بدفُرم کند و خطر ابتلای‌تان به بیماری‌هایی مثل مشکلات قلبی و دیابت را هم بالا ببرد. محققان می‌‌‌گویند اضطراب میلِ هله‌هوله‌خوری و دریافت کالری بیشتر را در شما بالا می‌‌برد.
محققان می‌گویند یکی از ساده‌ترین کارها برای کم کردن استرس، پیاده‌روی سریع و هر روزه است، اما اگر چنین راهکاری از مشکل شما کم نکرد، با یک متخصص مشورت کنید. شاید شما برای از بین بردن اضطراب‌تان به جلسات روان‌کاوی یا مصرف دارو نیاز داشته باشید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.