دبیرکل ناتو: تلاش می‌کنیم پیروزی‌های‌مان در افغانستان هدر نرود

گزارشگر:چهارشنبه 11 قوس 1394 - ۱۰ قوس ۱۳۹۴

دبیرکل ناتو می‌گوید که تلاش می‌کنند دست‌آوردها و پیروزی‌های شان در افغانستان هدر نرود. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بعد از نشست وزرای خارجۀ این ائتلاف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: باقی ماندن نظامیان ناتو و تعداد آن بعد از ۲۰۱۶ چگونگی کار برای توانمند کردن ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان و نیز مشارکت سیاسی با دولت این کشور برای حل مشکلات از جمله اساسی‌ترین برنامه‌های ناتو در افغانستان است. آنچه که ناتو mandegar-3در افغانستان انجام می‌دهد در راستای مبارزه با داعش است. بزرگترین جبهه ما همچنان افغانستان است و تلاش می‌کنیم تا نگذاریم پیروزی‌های ناتو در این کشور به هدر برود.
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، استولتنبرگ در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برنامه‌های ناتو در مقابله با داعش نیز گفت: ناتو نقش زیادی در رویارویی با داعش دارد بیشتر اعضای ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا اکنون از اعضای ناتو هستند. ما تلاش داریم تا به مقابله با ریشه‌های داعش و تقویت ارتش و دولت‌های محلی در سرکوب داعش و تروریسم تمرکز کنیم. اکنون برنامه‌هایی در عراق در دست داریم و به زودی نظامیان اردن و تونس نیز آموزش می‌بینند.
دبیرکل ناتو درباره تحرکات داعش در لیبیا نیز گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای دخالت نظامی در لیبی نداریم، ناتو معتقد است ابتدا باید صلح در لیبی شکل بگیرد و سپس ما برای آموزش نیروهای این کشور و مقابله با تروریسم اقدام کنیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.