موافقت مجلس سنا با اخذ ده درصدِ مالیات از مشترکان شرکت‌های مخابراتی

گزارشگر:دوشنبه 16 قوس 1394 - ۱۵ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3مجلس سنا در حالی فرمان رییس جمهور پیرامون اخذ مالیات از مشترکان شرکت‌های مخابراتی را تأیید کرد که چندی پیش مجلس نماینده‌گان این فرمان را غیرقانونی دانست و به اتفاق آرا رد کرد.
نظر به فرمان رییس جمهور، از هر صد افغانی هزینۀ مصرفی مشترکان شرکت‌های مخابراتی، ده درصد مالیات گرفته می‌شود؛ این پول با کمک وزارت مخابرات و تکنولوژی کشور به خزینۀ وزارت مالیۀ ریخته خواهد شد.
رییس کمیسیون مخابرات و مواصلات مجلس سنا می‌گوید که سنا با تأیید این فرمان رییس جمهور، در پی آن است که به تناسب آن نرخ مکالمات را نیز کاهش دهد. آقای جاوید رؤوف رییس این کمیسیون می‌گوید که برای کاهش نرخ مکالمات یک ماده را با اکثریت آرا تصویب کرده است.
در ماده‌یی که مجلس سنا به تصویب رسانده، آمده است که شرکت‌های مخابراتی در قبال هر دقیقه تماس صرفاً می‌توانند یک افغانی را اخذ کنند.
آقای رؤوف می‌گوید که اعضای این کمیسیون با همکاری یک هیأت خارجی، پس از تحقیق و بررسی گسترده به این نتیجه رسیده اند که اگر هر شبکۀ مخابراتی در هر دقیقه تماس یک افغانی دریافت کند، بازهم سود خوبی را به دست خواهد آورد.
گفتنی است که بر اساس مالیاتی که در یک هفته از مشترکان شرکت‌های مخابراتی اخذ شده، نزدیک به ۸۷ میلیون افغانی به خزینۀ دولت واریز شده است.
این در حالی است که شمار زیادی از شهروندان از این فرمان رییس جمهور استقبال می‌کنند؛ اما می‌گویند که مالیات اخذ شده باید در طی یک روند شفاف دوباره به سود مردم به مصرف برسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.