چه‌گونه به سبکِ جرج کلونی دلبری کنیم؟

گزارشگر:یک شنبه 13 جدی 1394 - ۱۲ جدی ۱۳۹۴

بخش نخست

mandegar-3ته‌ریش گذاشتن
با این‌که شاید برخی تصور کنند دورۀ ته‌ریش تمام شده، اما باید بگوییم که این‌طور نیست. بر اساس مطالعات دانشگاهی استرالیا در سال ۲۰۱۳ میلادی، بهترین مدل ته‌ریش، مدلی است که پُرپشت و تاحدی بلند است و پس از ۱۰ روز رشد ایجاد می‌شود. ته‌ریش نوعی قدرت، اقتدار و مردانه‌گی به چهرۀ مردان می‌بخشد.
هیکل ورزشی
بر اساس تحقیقات سال ۲۰۰۷ میلادی در دانشگاه لس آنجلس، مشخص شد زنان با مردانی که هیکل‌های درشت و بازو و بالاتنه بزرگ دارند، رابطۀ کوتاه‌مدتی دارند و تقریباً نمی‌توانند با این تیپ مردان خیلی طولانی‌مدت در ارتباط باشند. اما برعکس، بدن ورزشی، وقتی متناسب باشد، بسیار هم برای زن جذابیت دارد. مردهایی که بدن‌های نرمال دارند، رابطه‌های طولانی‌تری را نیز تجربه می‌کنند.
مهربان بودن
از دیگر یافته‌های روان‌شناسی در این زمینه، باید به «کژانگاری» اشاره کرد؛ در روان‌شناسی و علوم‌شناختی خطای هاله‌یی (کژانگاری) (Halo Effect) به نوعی خطا در شناخت و تصمیم‌گیری گفته می‌شود که تحت تأثیر ذهنیت قبلیِ قضاوت‌کننده شکل می‌گیرد و می‌تواند از حقیقت و انصاف به دور باشد. به عنوان مثال، وقتی معلمی از دانش‌آموزی ذهنیتی منفی به عنوان یک فرد «تنبل» دارد، در برخوردهای بعدی نیز ممکن است این پیش‌داوری بر قضاوت او تأثیر بگذارد.
تأثیر خطای هاله‌یی می‌تواند در قضاوت‌کننده بسته به تصویر ذهنی قبلی، مثبت یا منفی باشد. به همین دلیل است که ما همیشه تصور می‌کنیم انسان‌های زیبا در کارهای‌شان نیز بسیار موفق هستند؛ که شاید در واقعیت این‌طور نباشد.
در تحقیقات دانشگاهی چین در سال ۲۰۱۴ میلادی، مردهایی که شخصیت مهربان و صادق داشتند، بسیار بیشتر از دیگر شخصیت‌ها جذاب اعلام شدند. این تحقیق نشان داد که زیبایی انسان فقط به ظاهر نیست، بلکه رفتار و روحیاتِ او نیز در چهره‌اش تأثیر دارند.
حرف زدن در مورد احساسات
برعکس دهۀ ۱۹۵۰ میلادی که مردهای ساکت و گوشه‌گیر جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند، در حال حاضر زن‌ها مردهایی را دوست دارند که در مورد احساساتِ خود حرف می‌زنند.
لیزا کاپلین – روان‌شناس – می‌گوید: هنگامی که مردها در مورد احساساتِ خود صحبت می‌کنند، برای زنان جذاب‌تر هستند. این تیپ مردها احساساتِ پایدارتری دارند و برای مدت طولانی‌تر می‌توانند همراهی زنان را برای خود داشته باشند.
قرمز پوشیدن
در سال ۲۰۱۰ میلادی، شرکت‌کننده‌هایی از ملل مختلف همانند چین، انگلیس، آلمان و امریکا انتخاب شدند و تحقیقی صورت گرفت. نتیجۀ این تحقیق نشان داد زنان از مردانی که لباس‌های قرمز می‌پوشند، بیشتر خوش‌شان می‌آید. این نماد از دورۀ رومی‌ها بر جای مانده؛ در آن زمان مردان قدرتمند که coccinati نامیده می‌شدند، لباس‌های قرمز می‌پوشیدند. این رنگ در جذابیتِ خانم‌ها هم مصداق دارد.
زنده‌گی‌نامۀ جرج کلونی
جرج تیموتی کلونی (George Timothy Clooney) متولد ۶ می، ۱۹۶۱ در ایالت کنتاکی بازیگر، فلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان امریکایی برندۀ جایزۀ اسکار و گلدن گلوب است.
جرج کلونی در سال ۲۰۰۵ برای فلم سیریانا جایزۀ اسکار بهترین بازیگر نقش مکملِ مرد را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۳ موفق شد جایزۀ اسکار بهترین فلم را، برای تهیه‌کننده‌گی فلم آرگو دریافت نماید. وی تنها کسی است که موفق شده تا به ‌حال در ۶ ردۀ مختلف، برندۀ جایزۀ اسکار شود.
جورج کلونی در سن ۵۳ ساله‌گی با نامزدش امل علم‌الدین Amal Alamuddin وکیل و فعال حقوق بشرِ لبنانی‌تبار و ۳۶ ساله در ونیز ایتالیا ازدواج کرد. امل علم‌الدین ظاهراً پیرو فرقه دروز است و کلونی خود، مسیحی و از پیروان کلیسای کاتولیک رُم می‌باشد. علم‌الدین متولد بیروت است و پیش از ازدواج با کلونی، ازدواج نکرده بود. او در سه ساله‌گی به دلیل جنگ داخلی در لبنان به همراه خانواده‌اش به بریتانیا مهاجرت کرد. همسر کلونی از جمله در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده و حقوق بین‌الملل و حقوق بشر از زمینه‌های تخصصی فعالیتِ او هستند. امل علم‌الدین از سال ۲۰۰۴ در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) کار می‌کند و به‌ عنوان مشاور در امور لبنان با این نهاد همکاری داشته است.
منبـع: مجلۀ زنده‌گی ایده‌آل

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.