روشِ پیشرفت در محیط کار

گزارشگر:چهارشنبه 16 جدی 1394 - ۱۵ جدی ۱۳۹۴

بخش نخست/

mandegar-3موفقیت خوب است و کیست که دوست نداشته باشد موفق باشد؟ هر کسی دوست دارد فردا، از جایی که امروز در آن واقع شده، یک قدم جلوتر باشد. شما دوست ندارید؟ واقعاً کیست که دوست نداشته باشد؟!
برای پیشرفت و موفقیت، راه‌های زیادی وجود دارد؛ بالا رفتن از نردبانِ شغلی نیازمند سخت‌کوشی، وقت‌شناسی و کمی خوش‌شانسی است. خیلی خوب می‌شد اگر مدرک دانشگاهی، مهارت‌های شغلی و بازده کاری به‌طور خارق‌العاده‌یی درهای آرزوهای‌تان را به روی‌تان باز می‌کرد؛ اما زنده‌گی این‌گونه نیست. شما باید خودتان برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های‌تان را اجرا کنید. کار زیاد کردن، خوب کار کردن، ارتباطات موثر و سازنده، خلق ایده‌های بکر و… . به قول روان‌شناسان اجتماعی، هم محیط بر انسان اثر می‌گذارد و هم انسان بر محیط خودش. پس اگر می‌خواهید موفق باشید، معطل نکنید و ادامۀ این مطلب را بخوانید تا به شما نکته‌های فوق‌العاده‌یی هدیه شود.
۱ـ بگذارید مهارت‌های مدیریتی‌تان بدرخشند
بالا رفتن از هر یک از پله‌های نردبانِ شغلی نیازمند این است که شما توانایی ذاتیِ مدیریت داشته باشید. برای دیگران قوت قلب باشید، موفقیت‌های مختلف را شناسایی کنید و هر چند وقت یک‌بار کارها را سازمان‌دهی کنید. دعوت کردنِ دوستان به صرفِ نوشیدنی پس از اتمام ساعات کاری، گزینۀ مناسبی برای افزایش روحیۀ کارِ گروهی به شمار می‌رود.
۲ـ همیشه شیک‌پوش باشید
خیلی تعجب می‌کنید اگر یک روز ببینید که رییس اداره لباسِ مناسب بر تن نکرده است. اگر مقررات اداره، شما را ملزم به پوشیدن لباس فُرم می‌کند، سعی کنید همواره مرتب و تمیز باشید. همیشه طوری لباس بپوشید که اگر یک روز به دفتر مدیریت فراخوانده شدید، ظاهری مناسب داشته باشید. موهای‌تان را مرتب کنید و کفش‌ها را نیز بُرس بزنید.
۳ـ با زمان‌بندی پیش بروید
بهتر است که هیچ‌گاه خودتان درخواست ترفیع رتبه نکنید. زمانی که مدیرتان تحت فشار است، از او چنین تقاضایی نکنید. زمان مناسب را با دقت کامل انتخاب کنید و طوری رفتار کنید که آن‌ها متوجه شوند شما قابلیت انجامِ کارهای بیشتر را دارید. کاری نکنید که تصور شود شما برای ترفیع رتبه و گرفتن عنوانِ جدید عجله دارید.
۴ـ ارتباط مناسبی با همکاران داشته باشید
قرار نیست همه را دوست داشته باشید، اما در عین حال لازم نیست کسی از این موضوع اطلاع پیدا کند. سعی کنید همیشه مؤدب، محتاط و باملاحظه باشید. در کارهای گروهی به‌طور برجسته ظاهر شوید. با قدردانی از زحمات دیگران، به‌‎راحتی می‌توانید در بین آن‌ها محبوبیت و مقبولیت پیدا کنید. باید مراقب شهرتِ خود نیز باشید. مسایل خصوصی زنده‌گی را برای خودتان نگه دارید و کاری در اداره، دفتر یا سفر شغلی انجام ندهید که بعدها باعث پشیمانی شما شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.