اشرف غنی: تغـییرات به هـر قیمتی ایجـاد مـی‌شـود

گزارشگر:سه شنبه 22 جدی 1394 - ۲۱ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3اشرف غنی در سفر به ولایت ننگرهار ضمن تأکید بر آوردن تغییرات در به هر قیمتی در افغانستان، گفت که جوامع بین‌المللی گمان می‌کنند که داعش در افغانستان بهانه‌یی برای جلب کمکهای مالی است، اما اینچنین نیست.
دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: محمد اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان برای بررسی اوضاع ولایت‌های شرقی این کشور به شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار سفر کرده است.
وی در جریان این سفر با مسوولان ادارات دولتی، نظامی، بزرگان و متنفذین ولایتهای مذکور به طور جداگانه دیدار کرد و والیان ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان، اعضای شورای ولایتی، علمای دینی و نماینده‌گان امور زنان در مورد مشکلات محلی این ولایت‌ها به اشرف‌غنی گزارشهایی را ارایه دادند.
آنها خواسته‌های خود را در عرصه‌های تامین امنیت، اجرای پروژه‌هایی برای توسعه‌، آسفالت بزرگراهها، سد سازی، توسعه کشاورزی، ساخت مدارس، احداث سدهای مولد برق، رسیدگی به خانواده‌های بی‌سرپناهان و آوارگان، جلوگیری از غصب زمین، استخدام کادرهای متخصص در امور دولتی و نظامی، توجه به آموزش زنان، جلوگیری از فساد در ادارات دولتی و توجه به خدمات بهداشتی و درمانی مطرح کردند.
اشرف‌غنی در ادامه اظهار داشت: همۀ شما خواستار اصلاحات و تغییرات مثبت هستید و من نیز متعهد می‌شوم این تغییرات به هر قیمتی که هست را بوجود آورم.
وی افزود: مردم افغانستان خواستار صلح پایدار، باعزت و قانونی هستند و در این روند استقلال، قانون اساسی و حقوق زنان به هیچ صورتی قابل معامله نیست.
رییس‌جمهور افغانستان با اشاره به اوضاع امنیتی و فعالیتهای گروههای مخالف دولت تصریح کرد: گروه تروریستی داعش در خاک افغانستان جایی ندارد.
محمد اشرف‌غنی خاطر نشان کرد: در مورد خطر گروه تروریستی داعش در مجالس و مجامع بین‌المللی تذکر می‌دادم، اما آنها فکر می‌کردند که این هشدار بهانه‌یی برای جلب کمکهای مالی است که این چنین نبود.
در این سفر نورالحق علومی وزیر داخله، محمد اکرم خپلواک نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور سیاسی، فضل هادی مسلمیار رییس مجلس، جنرال قدم شاه شهیم رییس ستاد ارتش وزارت دفاع، مسعود اندرابی سرپرست اداره امنیت ملی و عبدالمالک صدیقی سرپرست اداره مستقل ارگانهای محل افغانستان اشرف‌غنی را همراهی کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.