رییس کمیسیون دفاعی مجلس سنای پاکستان: افغـانستان کـنترلی بـر مـرز نـدارد

گزارشگر:چهارشنبه 23 جدی 1394 - ۲۲ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3رییس کمیسیون دفاعی مجلس سنای پاکستان گفت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر به صورت غیر قانونی از مرز مشترک پاکستان و افغانستان عبور می‌کنند.
جنرال عبد القیوم رییس کمیسیون دفاعی مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر به صورت غیر قانونی از مرز مشترک پاکستان و افغانستان عبور می‌کنند.
وی افزود: مرز مشترک بین دو کشور بسیار طولانی است اما افغانستان فقط از ۶۰ پست مرزی برای حفاظت از این مرز استفاده می‌کند و تعداد سربازان مرزی این کشور نه تنها ناکافی بلکه کم است.
عبدالقیوم گفت: فقط در ۳ پست مرزی چمن، خیبر و انگور‌اده تردد قانونی در جریان است و در مقابل قسمت‌های زیادی از مرز مشترک پاکستان و افغانستان به محل رفت‌ و آمد افراد غیرقانونی تبدیل شده است.
وی افزود: پاکستان برای حفاظت از مرز مشترک ۶۵۰ پست مرزی در نظر گرفته و سربازان همیشه در حالت آماده باش به سر می‌برند اما در افغانستان چنین کنترلی وجود ندارد.
رییس کمیسیون دفاعی مجلس سنای پاکستان تأکید کرد: زمانی که هواپیماهای ناتو و امریکا شبه‌نظامیان را هدف قرار می‌دادند آنها به صورت غیر‌قانونی از مرز عبور می‌کردند با توجه به این موضوع باید مشکل کنترل مرز افغانستان حل شود.
لازم به ذکر است که ارتش پاکستان که در حال انجام عملیات ضدتروریسم موسوم به ضرب‌عضب در مناطق قبایلی پاکستان است بارها درباره فرار تروریست‌ها به افغانستان هشدار داده و از دولت کابل درخواست کرده تدبیری برای جلوگیری از فرار شبه‌نظامیان در نظر بگیرد.
پاکستان و افغانستان حدود ۲۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که خط دیورند که دو کشور بر سر آن با هم اختلاف دارند را نیز شامل می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.