حمـلۀ انتحـاری در مـراسم ختـم قرآن در ننـگرهار

گزارشگر:دوشنبه 28 جدی 1394 - ۲۷ جدی ۱۳۹۴

انفجاری در خانۀ یک بزرگ قومی در ننگرهار ۱۳ کشته و ۱۴ زخمی برجا گذاشت. این حمله با واکنش های زیادی در میان مردم مواجه شده است. حمله به محلی که در آن مردم برای ختم قر آن فراخوانده شده اند و در جریان تلاوت قران توسط گروهی از مردم، نشان می‌دهد که تروریستان زیر نام اسلام، جنایت‌های شان را در هر جای که بخواهند انجام می دهند.حمله‌کنندۀ انتحاری حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت روز یک‌شنبه حین مراسم mandegar-3ختم قرآن وارد خانۀ عبیدالله شینواری، یکی از اعضای شورای ولایتی این ولایت شد و خود را انتحار کرد.
این مراسم به مناسبت آزادی برادر آقای شینواری از چنگ گروه داعش برگزار شده بود و بزرگان قومی و خویشاوندان این عضو شورای ولایتی در آن اشتراک کرده بودند.
شاهدان رویداد می‌گویند که نخست فرد انتحارکننده با ممانعت محافظان آقای شینواری مواجه شد، اما با اصرار خود را به خانه‌یی که مراسم در آن جریان داشت رساند و در میان مهمانان انتحار کرد.
عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار می‌گوید که ملک عثمان پدر عبیدالله شینواری و فرزندش که از چنگ داعش اخیراً آزاد شده بود، در میان زخمیان این رویداد هستند. او می‌افزاید که احتمال افزایش شمار تلفات این انفجار هنوز وجود دارد.
به گفتۀ آقای خوگیانی، حالت صحی پنج تن از زخمی‌شده‌های این رویداد وخیم است و برای درمان به کابل منتقل شده اند.
تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته و طالبان نیز در پیغامی به رسانه‌ها گفته اند که این حمله کار آنان نبوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.