هشدار طالبان پاکستانی: بار دیـگر حـمله خواهیـم کرد

گزارشگر:شنبه 3 دلو 1394 - ۰۲ دلو ۱۳۹۴

طالبان پاکستانی، مسوولان دولتی این کشور را به حملۀ دوباره به مکتب‌ها و دانشگاه‌ها تهدید کرد.
به گزارش رسانه‌های پاکستان، در یک پیام ویدیویی‌که خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی پاکستان پخش شد، تصویری از عمر منصور طراح اصلی حمله به مکتب‌ پیشاور و دانشگاه باچاخان دیده می‌شود که می‌گوید: مکتب‌ها و دانشگاه‌های بیشتری را مورد حمله قرار خواهیم داد زیرا این مراکز محل پرورش افرادی مثل وکلا، افسران نظامی یا نماینده‌گان مجلس هستند که شریعت و حاکمیت الهی را به چالش می‌کشند.
عمر منصور روز ۱۶ دسمبر و بعد از حمله عوامل او به مکتبی در پیشاور که منجر به کشته‌شدن ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان و کادر آموزشی این مکتب شد، پیام ویدیویی مشابهی صادر کرد و گفت : اگر قرار است زنان و کودکان ما در حملات شما کشته شوند، پس کودکان شما هم جان سالم بدر نخواهند برد. اگر شما به ما حمله کنید، ما هم انتقام افراد بی‌گناه خود را خواهیم گرفت.
روز چهارشنبه گذشته در حملۀ طالبان به دانشگاهی در شمال غرب پاکستان، موجب کشته شدن ۲۶ نفر شد.
یک روز پیش از حمله به این دانشگاه نیز انفجاری انتحاری در نزدیکی شهر پیشاور، دست کم ۱۲ کشته برجا گذاشت.
هفته گذشته نیز انفجار در شهر کویته در مقابل یک مرکز واکسیناسیون فلج اطفال، حدود ۱۵ قربانی گرفت.
به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۶ میلادی، سال افزایش دوباره حملات تروریستی در پاکستان باشد.
ارتش پاکستان از بهار سال گذشته عملیات نظامی گسترده یی موسوم به عملیات ‹ضرب عضب› را علیه طالبان پاکستانی در مناطق شمال غرب پاکستان آغاز کرده و این عملیات که به گفته ارتش تا کنون موجب کشته شدن حدود سه هزار و ۵۰۰ تروریست شده است، همچنان ادامه دارد.
گروه طالبان پاکستانی بارها تهدید کرده ست که این حملات ارتش پاکستان را بی‌جواب نخواهد گذاشت.
اسلام‌آباد زیر انتقاد جهانی است که با گروهی از تروریستان مبارزه می‌کند؛ اما گروهی از تروریستان را که منافع این کشور را تهدید نمی‌کنند، به عنوان جریانی در سیاست خارجی خویش مورد استفاده قرار داده و کمک می‌کند.
درحالی که به گفتۀ آگاهان، تروریستان به هیچ صورت نباید تفکیک شوند. آن‌ها همه دشمن جان آدم‌ها هستند و بنابراین باید با آنان برخورد مشابه صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.