مسکو: رفتار طالبان را راستی آزمایی می‌کنیم

گزارشگر:چهارشنبه 7 دلو 1394 - ۰۶ دلو ۱۳۹۴

نمایندۀ ویژۀ روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که مقامات مسکو آماده مذاکره در مورد رفع تحریم‌ها علیه طالبان است اما این اقدام به انعطاف‌پذیری طالبان نیز بسته‌گی دارد.
به گزارش اینترفاکس، ضمیر کابلوف نمایندۀ ویژۀ روسیه در امور افغانستان با اشاره به روند صلح این کشور گفت که مسکو برای مذاکره در مورد رفع mandegar-3تحریم‌ها علیه طالبان آماده است اما این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل در شرایط کنونی مطرح نخواهد شد.
وی تاکید کرد که مسکو درباره رفع تحریم‌ها علیه طالبان انعطاف پذیر است اما این به انعطاف پذیری طالبان نیز بسته‌گی دارد که آیا از جنگ به مذاکرات سیاسی روی خواهند آورد؟
کابلوف اظهارداشت که رفتار طالبان را راستی آزمایی می‌کنیم و برای صلح افغانستان راه درازی در پیش است.
این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر تحریم‌ها علیه طالبان را برای ۱۸ ماه دیگر تمدید کرد و درباره افزایش حضور و احتمال رشد داعش در افغانستان نیز هشدار داد.
این تحریم‌ها بر سفر مقام‌های طالبان و منابع مالی این گروه محدودیت‌های بین‌المللی اعمال کرده است.
پیش از این نیز کابلوف گفته بود که مسکو به حمایت از حکومت وحدت ملی افغانستان متعهد است اما برای مصالحه دولت این کشور با طالبان نیز تلاش می‌کند.
روزنامه دیلی بیست چندی قبل اعلام کرد که طالبان افغانستان با برخی از کشورهای همسایه از جمله روسیه تماس‌های مخفیانه داشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.