قهرمان فری فایت: دومدال به سطح جهانی دارم که به نام افغانستان ثبت است

گزارشگر:گفت‌وگو: ننگیالی عثمانی/ شنبه 10 دلو 1394 - ۰۹ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3*لطف کرده اندکی خود در مورد خود بگوید؟
عبدالله نصیبی یک تن از قهرمانان در رشته‌های ورزشی فری فایت، موی تای و کیک بکس هستم، در کشور هنگری زنده‌گی می‌کنم. از بغلان افغانستان هستم و پنج سال است در این رشته‌هاورزش می‌کنم.تمرینات خود ار در اروپا آغاز کردم.
*: مسابقات‌تان را به نیابت از افغانستان انجام می‌دهید یا کشور هنگری؟
بازی‌هایم را در دوازده کشور اروپایی انجام داده‌ام و تمامش را به نیابت از افغانستان. تمام دست آوردهایم نیز همه به نام افغانستان به ثبت رسیده است. همیشه در مصاحبه‌هایی که در رسانه‌های خارجی داشته‌ام، گفته‌ام که من از افغانستان هستم و به نیابت از همان کشور مسابقه می‌کنم. تصمیم دارم در آینده نیز به بازی‌هایم به نفع افغانستان ادامهبدهم.
*: از دست آورد‌های‌تان بگوید، تا به حال چند دست آورد داشته‌اید؟
تا به حال هفتاد مسابقه انجام داده‌ام که چهل مسابقۀ آن در رشتۀ فری فایت و دیگر همه در رشتۀ موی تای و کیک بکس بوده است که در این جریان، دوبار قهرمان موی تای شده‌ام و فعلاً به شکل پروفشنل مسابقه می‌کنم. در مجمع ده مدال طلا، دو نقزه، دو برنز و سی مدال دیگر و دو کپ قهرمانی به سطح جهان آن‌هم به نفع کشورم شامل دست آورده‌هایم می‌شوند.
*:چه شد که به بیرون سفر کردید، وقتی در افغانستان بودید ورزش می‌کردید؟
به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود کار، خواستم به بیرون سفر کنم. در افغانستان در رشتۀ پهلوانی تمرین می‌کردم، اما در این رشته به مسابقه نپرداخته‌ام. وقتی در کمپ مهاجرین در اروپا بودم،از سوی دولت هنگری ماهانه پنج هزار پولِ هنگری از سوی دولت این کشوردریافت می‌کردم،نیمی آن را به ضرورت‌های روزانه به مصرف می‌رساندم و نیمی دیگرش را به کلپ اختصاص داده بودم، این بود که رفته رفته با کوشش و پشت کار توانستم به این مقام برسم.
*پیام و آرزوی‌تان چیست؟
دوست دارم به کشورم برگردم. آن‌جا مسابقه کنم و به کشورم افتخارات زیادی کمایی کنم.چیزی از ورزشکاران کشور بیاموزم و چیزی که در توان دارم برای‌شان بیاموزم. به آرزوم یک افغانستان با ثبات و افتخار آفرین.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.