کمبود نیروی امنیتی در غــوربند

- ۱۰ عقرب ۱۳۹۱

مقامات ولسوالی سیاگرد ولایت پروان می‌گویند که کمبود نیروهای امنیتی موجب افزایش ناامنی و تقویت حضور طالبان در این ولسوالی شده است.
به گفته این مقامات در بخش های از این ولسوالی حکومت تسلط ندارد و تنها چهل مامور پلیس در این ولسوالی مستقر هستند.
سیاگرد یکی از ولسوالی‌های پر جمعیت ولایت پروان است و این ولایت را با بامیان در مرکز افغانستان وصل می‌کند.
شماری از باشندگان این ولسوالی نیز به بی بی سی گفته اند که از عملکرد پلیس محلی و طالبان به تنگ آمده اند و در این مورد از دولت مرکزی خواهان کمک شده اند.
نگرانی‌ها در مورد ناامنی در ولسوالی سیاگرد زمانی بالا گرفت که ده‌ها نفر از مردم علیه پلیس محلی در این ولسوالی دست به تظاهرات زدند و ادعا کردند که پلیس محلی ملای محل آنها را کشته است.
محمد صدیق صدیقی ولسوال سیاگرد نیز در گفتگوی با بی بی سی پذیرفت که این ملا پس از گفتگوی لفظی با پلیس محلی کشته شده است.
آقای صدیقی گفت: « او اصلا ملا امام مسجد مرکزی شهر نبود. تنها به نام ملا بوده است. یک روز در تبلیغ خود به پلیس محلی اشاره کرده بود. بعد از آن میان او و پلیس محلی جدال لفظی صورت گرفته.»
اما عبدالبصیر سالنگی والی پروان موجودیت ناامنی در این ولایت را رد می‌کند.
او گفت: «کمبود پلیس وجود دارد اما این اینکه این مسئله موجب ناامنی شده است، درست نیست. همیشه وضعیت سیاگرد زیر نظر ما است و عملیات نظامی را علیه طالبان در آنجا انجام دادیم. پلیس محلی هم برای تقویت امنیت در آنجا هستند.»
وزارت داخله افغانستان گفته است که ۳۰۰ پلیس محلی را برای تامین امنیت دره غوربند و به ویژه ولسوالی سیاگرد در این دره مستقر ساخته اما شماری از مردم محل شکایت دارند که پلیس محلی خود در ایجاد ناامنی در آنجا نقش دارد.
علاوه بر شکایت ساکنان محل، اخیرا مسافران بامیان هم که از این مسیر می‌گذرند، از ناامنی راه‌های منتهی به بامیان در دره غوربند شکایت دارند و چند بار در بامیان و کابل تظاهرات کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.