رییس‌جمهور به طالبان: خود را از تروریستان جدا سازید

گزارشگر:هارون مجیدی/ سه شنبه 18 حوت 1394 - ۱۷ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3محمد اشرف‌غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که خون شهدای اردوی ملی کشور فراموش نخواهد شد.
آقای غنی در مراسم هشتمین دور فراغت افسران اکادمی ملی نظامی مارشال فهیم در کابل خطاب به طالبان گفت: «اگر افغان هستید خود را از تروریستان جدا کنید و به ما بپیوندید».
آقای غنی در این مراسم، فراغت این افسران را تبریک گفت و افزود که تعهد ما این است که خون شهدای اردوی ملی کشور فراموش نخواهد شد.
رییس جمهور غنی در مورد اردوی ملی افغانستان گفت که این اردو، مسلکی، به دور از سیاست، آگاه با اصول اسلامی و ملی است.
به گفتۀ آقای غنی: دولت افغانستان خواهان صلح پایدار در کشور است، اما افراد و گروه‌های هراس‌افگنی که در برابر مردم و حکومت می‌جنگند، از سوی نیروهای امنیتی کشور سرکوب خواهند شد.
در هشتمین دور فراغت افسران نظامی، ۵۴۹ تن از اکادمی نظامی کشور فارغ التحصیل شدند.
آقای غنی در این مراسم به مسألۀ صلح اشاره کرد و گفت که ما صلح می‌خواهیم، اما کسی که جنگ می‌کند به شدت سرکوب خواهد شد. او افزود که القاعده، داعش و تروریست‌های منطقه‌یی در افغانستان جایی ندارد و در افغانستان خانۀ شان خراب خواهد شد.
این در حالی است که مسوولان ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی از به تعویق افتادن گفت‌وگوهای صلح با طالبان خبر داده‌اند. به گفته آنان، گفت‌وگوهای رودرروی دولت افغانستان با طالبان برای یک یا دو هفته به تعویق افتاده است.
جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی به رسانه‌ها گفته است که حکومت کاملاً آمادگی برای آغاز این گفت‌وگوها را داشت؛ اما این روند با کمی تأخیر شروع خواهد شد.
آقای فیصل بیان داشته که تلاش گروه چهارجانبه برای شروع هر چه سریع‌تر گفت‌وگوهای رودرروی حکومت افغانستان با طالبان جریان دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.