هشدار روسیه از قدرت گرفتن داعش در افغانستان

گزارشگر:یک شنبه ۸ حمل 1395 - ۰۷ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان و رییس بخش آسیا در وزارت خارجه روسیه می‌گوید که شعارهای متفاوت و منابع مالی غنی گروه تروریستی داعش برای جوانان افغانستان جذاب می‌باشد.
ضمیر کابلوف می‌گوید که گروه تروریستی داعش در حال حاضر در حال افزایش فعالیت‌های خود در افغانستان می‌باشد.
وی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت: فعالیت‌های گروه تروریستی داعش از تابستان ۲۰۱۴ تاکنون افزایش قابل ملاحظه‌یی یافته است و تعداد جنگجویان این گروه در افغانستان حدودا ،۱۰۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.
کابلوف همچنین افزود که شمار جنگجویان این گروه امکان دارد افزایش نیز یابد، زیرا شعارها و منابع مالی بسیار زیاد داعش برای جوانان افغانستان جذاب است.
این گفته‌های کابلوف در حالی مطرح می‌شود که مقامات افغانستان از حضور تنها یک هزار تا ۳ هزار جنگجوی داعش در استان شرقی ننگرهار افغانستان خبر می‌دهند که درصدد تاسیس پایگاه منطقه‌یی خود می‌باشند.
گزارش‌های تازه حاکی از آن است که رهبران و فرماندهان این گروه در پی عملیات گسترده نیروهای امنیتی افغانستان در ماه های اخیر مجبور به عقب نشینی شده اند و به ولایت کنر گریخته اند.
در همین حال، نیروهای امریکایی نیز پس از دریافت مجوز از پنتاگون، حملات هوایی خود را علیه مواضع این گروه در ننگرهار افزایش داده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.