هشدار ارگ به برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی

گزارشگر:یک شنبه 15 حمل 1395 - ۱۴ حمل ۱۳۹۵

ارگ ریاست جمهوری افغانستان شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به «جعل‌کاری متن شماری از احکام و فرامین» متهم کرده و به آن‌ها هشدار داده است که به خاطر این کار «غیراخلاقی و غیرقانونی»شان زیر «پیگرد قانونی» قرار می‌گیرند.
استفاده و کسب معلومات از شبکه‌های اجتماعی، به ویژه فیس‌بوک، در سال‌های اخیر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است. شهروندان mandegar-3افغانستان به گونۀ فعال در این شبکه‌ها به نقد مسایل سیاسی و اجتماعی می‌پردازند و اطلاع‌رسانی می‌کنند.
این کاربران در مواردی نامه‌ها و فرمان‌هایی از سران حکومت و مقام‌های بلندپایه را در صفحه‌های‌شان نشر می‌کنند.
ارگ ریاست جمهوری با انتشار اعلامیه‌یی در صفحۀ رسمی فیس‌بوکش گفته است که این کابران با «سوءاستفاده از تکنولوژی روز» دست به جعل‌کاری می‌زنند و «با استفادۀ نادرست از فضای باز شبکه‌‌های اجتماعی و رسانه‌ها، به نشر و ترویج آن می‌پردازند».
در اعلامیه آمده است: «نشر این‌گونه مطالب به هر دلیلی که باشد، علاوه بر این‌که غیراخلاقی و غیرقانونی می‌باشد، زمینه را برای تخریش اذهان مردم نیز فراهم می‌کند».
ارگ ریاست جمهوری هم‌چنان از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته است تا «اسناد تحریف شده و جعلی‌یی را که نشر کرده اند، از صفحات اجتماعی‌شان بردارند» و به کاربران دیگر توضیح دهند که این اسناد جعلی بوده اند.
ریاست جمهوری نوشته است، کاربرانی که «معلومات غلط و نادرست» از این اسناد جعل شده به دست آورده اند، از نگاه اخلاقی و قانونی حق دارند تا در این زمینه برای‌شان توضیح داده شود و جعل‌کاران از آن‌ها «معذرت» بخواهند.
اعلامیه افزوده است: «ما امیدواریم تا از طریق تشریک مساعى با شهروندان، قانونمندی در رفتارها را به کُد اخلاقى کاربران شبکه‌هاى اجتماعى مبدل سازیم تا با احترام به حق دیگران، همه به صورت مؤثر از این آزادى به گونۀ مشترک بهره بریم».
ریاست جمهوری افغانستان بیشتر اعلامیه‌ها و فعالیت‌های رییس جمهور را از طریق صفحۀ رسمی‌اش در فیس‌بوک به نشر می‌رساند. صفحۀ ارگ ریاست جمهوری در فیس‌بوک هم‌اکنون نزدیک به یک میلیون خواننده دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.