نماینده سازمان ملل در افغانستان: کابل از هیچ تلاشی برای صلح دریغ نمی‌کند

گزارشگر:دوشنبه 16 حمل 1395 - ۱۵ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3نیکولاس هیسم، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل در افغانستان می‌گوید، می‌دانند که حکومت افغانستان در کنار ادامۀ تلاش‌های صلح از گزینۀ نظامی کار می‌گیرد و از هیچ تلاشی برای تأمین ثبات در کشور دریغ نمیکند.
آقای هیسم که در نشست قلب آسیا – روند استانبول روز گذشته حضور داشت، همچنان بر عملی‌شدن تعهدات پاکستان در نشست پیشین قلب آسیا – روند استانبول تأکید می‌کند.
دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان می‌کند که فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستان و منطقه افزایش یافته و افزایش این پدیده‌ها کشور و تمام منطقه را با خطر روبه‌رو می‌کند.
هیسم خاطرنشان می‌کند که نشست امروز فرصت مناسبی برای زمینه‌سازی مبارزه با تروریسم است. او ایجاد همکاری‌های منطقه‌یی را برای مبارزه علیه تروریسم اثرگذار می‌داند و از کشورهای منطقه می‌خواهد تا در برابر این پدیده متحد شوند.
حکمت‌خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت خارجه نیز در این نشست با ابراز نگرانی از افزایش فعالیت‌های تروریستی در افغانستان و منطقه می‌گوید که افغانستان قربانی تررویسم شده است.
آقای کرزی هم نشست امروز قلب آسیا روند استانبول را فرصت خوبی برای مبارزه علیه تروریسم می‌خواند و می‌گوید که قرار است در این نشست راهکاری با همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه علیه تروریسم و هراس‌افگنی ایجاد شود.
قرار است نشست بعدی قلب آسیا – روند استانبول در نیمه سال روان میلادی در هند برگزار گردد.
افغانستان، پاکستان، آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و امارات متحده عربی عضو این روند اند.
این نشست به پیشنهاد افغانستان و ترکیه در ۲۰۱۱ بنا گذاشته شد و هر ساله در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.