عزیزالله آریافر: نگران امنیت خود و خانواده‌ام هستم

- ۱۸ حمل ۱۳۹۵

عزیزالله آریافر، کمیشنر کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در خصوص پیگیری قضیه سوء قصد به جانش نهادهای امنیتی را به بی‌توجهی متهم می‌کند.
آقای آریافر از تأمین امنیت خود و خانواده‌اش ابراز نگرانی کرده می‌گوید که حکومت باید برای پیشگیری از تهدیدات احتمالی در  برابر رجال برجسته و چهره‌های سیاسی اقدامات لازم را روی دست گیرد.
mandegar-3او می‌گوید که قرارگاه محافظان وی در در نزدیکی منزلش حدود دو هفته قبل هدف یک انفجار نیرومند قرار گرفت؛ اما ارگان‌های امنیتی در زمینۀ نشر حقایق و پیگیری جدی این قضیه غیر مسوولانه عمل کردند.
او که روز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: در آن رویداد دو تن از محافظان‌اش زخم برداشتند که یکی از آنها به دلیل جراحات شدیدی که داشته بود، یک پایش را از دست داد.
آریافر تأکید کرد: در اولین ساعتی که انفجار صورت گرفت، برخی از مسوولان امنیتی تشریف آوردند و صحبت‌هایی که در اولین مرحله صورت گرفت در واقع آغاز نحوه اغفال رسانه‌یی بود تا رسانه‌ها فکر نکنند که این حمله بالای کی صورت گرفت و خواستند که این مسئله با نحوی ابهام به پایان برسد. هدف اساسی بمبی که کارگذاری شده بود، این بود که همزمان تمام محافظان من کشته شوند، بی‌توجهی مسوولان امنیتی و مسوولان حکومت در مورد حمله و عدم تدابیر عاجل و پیشگیرانه برای جلوگیری از حملات بعدی باعث شد تا با رسانه‌ها امروز صحبت کنم.»
این کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که با هیچ کسی خصومت شخصی ندارد اما در جریان انتخابات گذشته در برابر تقلب و بی‌عدالتی ایستاده گی کرده است.
عزیز آریافر، از شورای ملی، سفارت‌های کشورهای ذیدخل در انتخابات و جامعه جهانی می‌خواهد تا در ارتباط به شناسایی عوامل و انگیزه‌های اصلی این رویداد با حکومت افغانستان تماس بگیرند.
اما مسوولان امنیتی کابل می‌گویند که بخاطر تأمین امنیت مقامات دولتی و رجال برجسته تدابیر لازم گرفته شده و در این زمینه کدام نگرانی جدی وجود ندارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.