استعدادهای ورزشی غور ناشناخته مانده اند

گزارشگر:دوشنبه 30 حمل 1395 - ۲۹ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3شماری از ورزشکاران در ولایت غور، از بی‌توجهی دولت به رشد ورزش در این ولایت به شدت انتقاد کرده‌اند. آنان می‌گویند که بودجه‌های اختصاص‌یافته به ساخت ورزشگاه‌ها در غور، حیف و میل می‌شوند.
ورزشکاران در ولایت مرکزی غور با آن‌که حتا به کم‌ترین امکانات نیز دسترسی ندارند، در چند سال گذشته توانسته به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یابند. کسب هشت مدال طلا، ده نقره و پانزده برنز از مسابقات ملی در رشته‌های مختلف ورزشی، از مهم‌ترین دست‌آورد‌های آنان است. این ورزشکاران سخت می‌کوشند تا به مسابقات بین‌المللی نیز راه یابند، اما برای رسیدن به این هدف با چالش‌های بزرگی مواجه‌اند.
عبدالقیوم سرحدی یکی از ورزشکاران غور به خبرگزاری رها گفت که قرار بود یک استدیوم ورزشی سال‌ها پیش در این ولایت ساخته شود، اما بی‌توجهی ادارۀ محلی سبب شده تا کار عملی آن هنوز آغاز نشود.
آقای سرحدی افزود: «یک میلیون و دو صد هزار دالر برای ساخت یک ورزشگاه بزرگ در این ولایت اختصاص یافته بود، اما نمی‌دانم که این پول در کجا به مصرف رسید و توسط چه کسانی حیف و میل گردید.»
تیم‌های ورزشی در آستانۀ فروپاشی
براساس آمار ارایه شده از سوی ادارۀ ورزش ولایت غور، هم‌اکنون بیش از چهارده هزار تن از دختران و پسران ورزشکار در این ولایت، در بیست‌و‌هفت رشتۀ ورزشی به تمرین و مسابقه می‌پردازند. با وجودی‌که این اداره، علاقه‌مندی جوانان این ولایت به ورزش را رو به افزایش می‌خواند، اما ورزشکاران می‌گویند که برخی از تیم‌های ورزشی، بدلیل نبود امکانات مناسب، در آستانه فروپاشی قرار دارند.
محمد حیدری، از دیگر ورزشکاران غور می‌گوید که ورزشکاران غور به‌ویژه تیم‌های فوتبال با مشکلات جدی مواجه اند: «درحالی که آنان باید برای اشتراک در مسابقات آماده‌گی بگیرند، اما هیچ‌جایی برای تمرین ندارند. حکومت تا کنون هیچ کار چشم‌گیری برای رشد ورزش در این ولایت انجام نداده است. بارها بودجه‌های هنگفتی به ساخت ورزشگاه‌ها اختصاص یافته است، اما این پول‌ها حیف و میل شده‌اند».
همکاری ناچیز ریاست المپیک
ادارۀ ورزش غور نیز همکاری‌های ریاست المپیک کشور برای رشد ورزش در این ولایت را ناچیز خوانده است.
امیرمحمد غوری، مدیر این اداره با آن‌که در مورد ادعای ورزشکاران غور مبنی بر حیف و میل بودجه‌های اختصاص یافته به ساخت ورزشگاه‌ها اظهار نظری نکرد، اما گفت که تلاش‌های زیادی در زمینه فراهم‌سازی امکانات برای ورزشکاران غور انجام داده است.
آقای غوری می‌گوید که هشت سال پیش، یک ورزشگاه با حمایت مالی کشور جاپان در غور ساخته شد، اما این ورزشگاه پاسخ‌گوی نیازمندی‌های ورزشگاران این ولایت نیست. او گفت: «مشکل اساسی ورزشکاران غور به‌ویژه رزمی‌کاران، نبود اماکن مناسب برای ورزش است. فوتبالیستان این ولایت نیز به زمین سبز دسترسی ندارند تا در آن به تمرین بپردازند.»
این تنها مشکلی نیست که فعالیت ورزشکاران غور را به چالش کشیده است. آنان در برخی مواقع، بدلیل نداشتن هزینه سفر، از اشتراک در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشور نیز بازمانده‌اند. ورزشکاران غور می‌گویند که این موضوع سبب شده تا استعدادهای ورزشی این ولایت نا شناخته باقی بمانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.