رأی‌زنی افغانستان برای تمدید مدت اقامت مهاجرین در پاکستان

گزارشگر:سه شنبه 11 جوزا 1395 - ۱۰ جوزا ۱۳۹۵

در حالی که اقامت قانونی یک و نیم میلیون پناهنده افغانستان در پاکستان در آخر ماه جنوری سال‌جاری میلادی پایان می‌یابد، مقامات کابل بار دیگر تلاش‌های خود را برای تمدید اقامت این پناهندهگان آغاز کرده‌اند.
بر اساس منابع آگاه، سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین افغانستان از اسلام‌آباد خواسته است تا مدت اقامت پناهندهگان افغانستان را به mandegar-3مدت چهار سال دیگر تمدید کند و دولت اسلام‌آباد قرار است در این خصوص تصمیم بگیرد.
درخواست تمدید مدت پناهندهگان افغانستان در پاکستان در حالی از سوی مقامات کابل مطرح شده است که روابط دو کشور در حال حاضر به دلیل عدم اعتماد متقابل بویژه تنش مرزی و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی برون مرزی کم رنگ شده است.
پاکستان که بیش از ۳ میلیون پناهندۀ قانونی و غیر قانونی افغانستان را میزبانی می‌کند، از سال ۲۰۰۹ میلادی چندی بار مدت اقامت این پناهندهگان را به خواسته دولت کابل تمدید کرده است.
یکی از مقامات دولتی پاکستان در این خصوص گفت: پاکستان برای تمدید اقامت پناهندهگان تا ۲۰۱۷ میلادی آمادهگی دارد.
او گفت: این پیشنهاد از سوی مقامات پاکستان در جلسه کمیسیون ۳ جانبه در کابل که پیش نویس استراتژی بازگرداندن پناهندهگان را مورد بحث قرار داد، مطرح شد.
اقامت قانونی پناهندهگان ثبت شده افغانستان در پاکستان در دسمبر سال ۲۰۱۵ میلادی پایان یافته بود اما نواز شریف نخست‌وزیر این کشور این مدت را با اختیارات خود تا ۶ ماه دیگر در جنوری سال جاری تمدید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.