بایسکل سواران بامیان برای مبارزه با مواد مخدر چندین کیلومتر را رکاب زدند

گزارشگر:چهارشنبه 2 سرطان 1395 - ۰۱ سرطان ۱۳۹۵

mandegar-3ورزشکاران در بامیان برای مبارزه با مواد مخدر چندین کیلومتر را رکاب زدند تا از این طریق نفرت شان را با این پدیده نشان بدهند.
ورزشکاران در پایان این مسابقه از حکومت خواستند تا زمینه ورزشی را برای جوان فراهم کنند تا جوانان بجای کشیدن مواد مخدر به ورزش رو بیاورند
این مسابقه در دو تیم جداگانه دختران و پسران بایسکل ران، از سوی نهاد «آینده سبز افغانستان» به پیشواز از روز جهانی و هفته مبارزه با مواد مخدر در مرکز ولایت بامیان برگزار شد.
بایسکل سواران در بامیان فاصله حدود ۴ کیلو متر را رکاب زدند که شعار هایی «بیاید با مواد مخدر نه بگویم» با خود حمل می کردند.
دختران بایسکل سوار که روز گذشته چهار کیلومتر را رکاب زدند می گویند که هدف آنان از این مسابقه نه گفتن جدی جوانان به مواد مخدر و رو آوردن آنان به ورزش است.
ذکیه محمدی نماینده فدراسیون بانوان بایسکل ران بامیان می‌گوید نهادی را که آنان به وجود آورده، نشان دهنده نقش پیام رسانی را دارد.
پیش از این اداره مبارزه با مواد مخدر بامیان اعلام کرده بود که کشت تریاک بعد از چندین سال در این ولایت دوباره افزایش یافته است.
گفته می‌شود که ده سال قبل کشت تریاک در ولایت بامیان صفر شده بود.
در همین حال، بایسکل سوارانی که در این مسابقات شرکت کرده بودند می‌گویند که ورزش می‌تواند جوانان را از مواد مخدر دور نگه کند، آنان همزمان از خانواده ها خواستند تا دختران و پسران شان را به ورزش تشویق کنند.
حسین نظری رییس اداره مبارزه با مواد مخدر در ولایت بامیان می گوید حدود ۱۰ تا ۱۵ هکتار زمین در مناطق مختلف این ولایت کشت می‌شود.
ورزشکاران در پایان این مسابقه از حکومت خواستند تا زمینه ورزشی را برای جوان فراهم کنند تا جوانان به جای کشیدن مواد مخدر به ورزش رو بیاورند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.