شروط ناتو برای ادامه همکاری با افغانستان: اصلاحات انتخاباتی، ثبات سیاسی و مبارزه با فساد

گزارشگر:یک شنبه 13 سرطان 1395 - ۱۲ سرطان ۱۳۹۵

مقام‌های ناتو می‌گویند، این سازمان در نشست سالانه‌اش روی همکاری درازمدت با افغانستان توافق خواهد کرد.
اسماعیل آرامز، نمایندۀ ملکی ناتو در کابل می‌گوید که مأموریت آموزشی و حمایتی این سازمان در افغانستان پس از سال ۲۰۱۶ نیز ادامه خواهد یافت.
او روز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، کشورهای عضو ناتو در نشست وارسا تعهد خواهند کرد که به همکاری درازمدت با نیروهای امنیتی mandegar-3افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه می‌دهند.
اما نمایندۀ ملکی ناتو تأکید می‌کند که کمک به افغانستان دوجانبه است و کشورهای عضو این سازمان در بدل همکاری‌های‌شان خواستار ثبات سیاسی، مبارزه علیه فساد، اصلاحات در نظام انتخاباتی و تأمین حقوق بشر اند.
اسماعیل آرامز از ایجاد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری ستایش کرد. او افزایش شمار زنان در صفوف ارتش و پولیس و رعایت حقوق کودکان را از خواست‌های دیگر ناتو دانست.
به گفتۀ او، مقام‌های افغانستان باید تعهد کنند که نیروهای امنیتی از بازی‌های سیاسی محفوظ می‌مانند.
نمایندۀ ملکی ناتو از تلاش‌های صلح با مخالفان مسلح پشتی‌بانی کرده و این کار را به سود ثبات در افغانستان دانست.
او گفت که پاکستان در مبارزه با گروه‌های هراس‌افگن می‌تواند علیه شبکۀ حقانی و رهبران پنهان‌شدۀ طالبان در خاک این کشور نیز اقدام کند.
نمایندۀ ملکی ناتو در کابل با تأکید بر تجهیز ارتش افغانستان می‌گوید، این سازمان قصد دارد نیروهای امنیتی را تا سال ۲۰۲۴ میلادی خودکفا کند.
به گفتۀ او، افغانستان ۴۰ سال پیش ارتش قدرتمندی با ۴۰۰ هواپیمای جنگی داشت.
در همین حال، آقای آرامز داعش را یک تهدید جدید در منطقه می‌داند و می‌گوید که نیروهای امنیتی شجاعانه در برابر این گروه می‌جنگند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.