داکتر عبدالله در دیدار با سفیر ناتو: نشست وارسا برای افغانستان مهم است

گزارشگر:دوشنبه 14 سرطان 1395 - ۱۳ سرطان ۱۳۹۵

maneegar-3سفیر غیرنظامی ناتو در کابل در دیدار با رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی از تعهد کشورهای عضو این سازمان برای همکاری‌های درازمدت با این کشور خبر داد.
ریاست‌اجرایی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: عبدالله عبدلله رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی و اسماعیل آراماز سفیر غیرنظامی ناتو در کشور دیروز در قصر سپیدار کابل دیدار کردند.
عبدالله و آراماز در مورد آمادگی‌های افغانستان برای حضور در کنفرانس وارسا بحث کردند که قرار است هشتم و نهم ماه جاری میلادی در لهستان توسط کشورهای عضو ناتو برگزار شود.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این دیدار گفت: حکومت افغانستان در بخش‌های امنیتی و دفاعی با آمادگی کامل در اجلاس سران ناتو شرکت می‌کند و توقع دارد که در این نشست، تعهد دراز مدت کشورهای عضو ناتو را برای حمایت افغانستان به دست آورد.
وی اظهار داشت: دولت افغانستان روند اصلاحات را در بخش‌های امنیتی و دفاعی به شکل خوبی پیش می‌برد و در این راستا به تعهدات خویش کاملا پایبند است.
آراماز در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد: کشورهای عضو ناتو به حمایت از افغانستان و همکاری‌های دراز مدت خویش با این کشور متعهد هستند.
سفیر غیرنظامی ناتو در افغانستان افزود: نشست وارسا که به منظور چگونگی کمک‌های نظامی سازمان ناتو به افغانستان برگزار می‌شود، مهم است و تلاش می‌شود در این نشست، در عرصه نظامی تعهد جامعه جهانی به دست آید.
وی اذعان داشت: آنها با نهادها و ادارات مربوطه افغانستان در مرحله آمادگی‌ و طرح‌ریزی کار می‌کنند و الزامات لازم در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.