عشق ممنوع و عشق مجاز!

- ۱۸ حمل ۱۳۹۲

بخش دوم و پایانی
آدم درستی باش!
بیشتر از این‌که به دنبال زمانی مناسب برای عاشق شدن و تشکیل زنده‌گیِ مشترک باشید و ذهن‌تان را درگیر پیدا کردنِ یک فرد ایده‌آل برای ازدواج کنید، این نکته را در ذهن‌تان بسپارید که تا زمانی که شما درست عمل نکنید و فرد ایده‌آلی نباشید، فرد مناسبی برای شما پیدا نخواهد شد. بیشتر ما به دنبال این هستیم که دیگران چه چیزی به ما می‌دهند. ما همیشه به این فکر می‌کنیم که وقتی زمانِ درستِ عشق ورزیدن رسید و شخص مورد علاقهمان را برای ازدواج پیدا کردیم، چه چیزهایی از سوی عشق‌مان در انتظار ما است، اما هرگز به این فکر نمی‌کنیم که ما در این عشق قرار است چه کارهایی را برای عشق‌مان انجام دهیم. این‌که همیشه به دنبال دریافت خدمت باشیم و خودمان دست روی دست بگذاریم، کار درستی نیست و حتا با وجود زمانِ درست و شخص مناسب، عشق خوبی در انتظارمان نخواهد بود. اگر چیزی ندهید، نمی‌توانید چیزی هم دریافت کنید.

دلیل درست، زمان درست
تنها انتخاب زمان مناسب و فرد مناسب برای عاشق شدن و ازدواج کافی نیست، بلکه مهم‌ترین موردی که باید در عاشق شدن در نظر گرفت، دلیل قابل قبولی است که شما به‌خاطر آن عاشق می‌شوید و ازدواج می‌کنید. بگذارید این موضوع را دوباره با مقایسه‌یی بین عشق در سنین پایین و در سنین بالا برای‌تان توضیح دهیم. یکی از دلایلی رایج عاشق شدن و ازدواج در سنین پایین، احساس تنهایی است و افرادی که مثلاً در سنین ۱۶ تا ۲۰ ساله‌گی دلباخته کسی می‌شوند و با او ازدواج می‌کنند، به دنبال پر کردنِ خلای تنهاییِ خود هستند و این دلیل خوبی برای علاقه‌مند شدن به او نیست؛ چون به تدریج علاقه جای خود را به سردی خواهد داد. در این دوره زمانی افراد به جای این‌که بعد از شناخت طرف مقابل‌شان، عاشق و دلباخته‌اش شوند، در عوض ابتدا عاشق او می‌شوند و به تدریج او را می‌شناسند. به همین دلیل چون عشق قبل از شناخت شکل گرفته، حتا اگر فرد عاشق ویژه‌گی‌های بدی را در فرد مورد علاقه‌اش ببیند، اصلاً به چشمش نمی‌آید و به اصطلاح ساده‌‌تر «کور و کر می‌شود».
اما در سنین بالاتر این موضوع کاملاً برعکس است. عشق در افرادی که به دلیل سن بالا، پخته‌گی و تجربه بیشتری دارند، خیلی منطقی‌تر و قابل قبول‌تر است. افراد در سنین بالاتر بعد از این‌که به شناخت کافی از فرد مورد نظرشان رسیدند، دلباخته او می‌شوند و این نوع علاقه، روز به روز با شناخت بیشتر، بهتر و عمیق‌تر می‌گردد. اما گاهی اوقات دلیل عاشق شدن و ازدواج‌های سریع و بدون شناخت، خواسته‌های غلطی است که هم در سنین پایین این موضوع صدق می‌کند و هم در سنین بالا. عده‌یی عاشق می‌شوند، چون دوست دارند با آن‌ها به خوبی رفتار شود. آن‌ها دوست دارند عشق خود را برای دیگران توصیف کنند و از توجه دیگران برخوردار شوند. مراقب باشید که دلیل درستی برای عاشق شدن بیابید، چون در غیر این صورت، عشق چیزی جز تنفر برای‌تان باقی نمی‌گذارد.

پول واقعاً مهم نیست؟
گاهی اوقات به سن قابل قبول و منطقی برای عاشقی و ازدواج رسیده‌اید و از همه لحاظ خودتان را آماده عشق ورزیدن و تشکیل یک زنده‌گی مشترک می‌دانید؛ اما هنوز دیدگاه درستی از اطراف ندارید. شما برای عشق و انتخاب همسر ایده‌آل‌تان نیاز به تجربه دارید و این تجربه با نگاه به تجربه‌های دیگران تا حدودی به‌دست می‌آید، ولی باز هم نسبی است و نمی‌توان تنها روی آن‌ها تکیه کرد. در سنینی خاص وقتی به پول فکر می‌کنید، آن‌قدر غرق در عشق هستید که این موضوع را کاملاً بی‌اهمیت فرض می‌کنید و اگر سنی داشته باشید که تجربه شکست مالی را داشته باشید، به خوبی می‌دانید که ازدواج بدون پول هیچ سرانجامی نخواهد داشت. این تجربه در سنین پایین به‌دست نمی‌آید و تنها با رشد اجتماعیِ فرد شکل می‌گیرد. با این‌همه بازهم نمی‌شود مانع عاشق شدن و تمایل افراد کم‌سن‌وسال برای ازدواج شد و افراد را به‌دلیل داشتن سن پایین، از عشق ورزیدن منع کرد؛ ولی دانستن تفاوت‌های عشق در سنین پایین و بالا، می‌تواند کمک زیادی به انتخاب‌های شما کند. این‌که حالا چه سنی دارید، مهم نیست؛ این‌که چه دلیلی برای علاقه‌مند شدن دارید و چه‌قدر آگاهانه این مسیر را برای انتخاب همسرِ مورد علاقهتان انتخاب کرده‌اید، پایان خوب یا بد را برای‌تان رقم خواهد زد.
منبع: مجله تپش

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.