معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله: باند شش نفـری قاچـاق‌چیان مـواد مخدر را در بغـلان بازداشت کردیم/ در سه ماه امسال ۷۴۰ قاچاقچی مواد مخدر بازداشت شده‌اند

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ دوشنبه 14 سرطان 1395 - ۱۳ سرطان ۱۳۹۵

مسوولان در معنیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله از کشف و ضبط ۷۰۰ کیلوگرام مواد مخدر و بازداشت یک باند شش نفری قاچاقچیان در ولایت بغلان خبر می‌‌دهند.
باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله دیروز( یک شنبه ۱۳ سرطان) در یک نشست خبری به رسانه‌ها گفت: اداره تحقیقات معنیت maneegar-3مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله در عملیات روز دوشنبه در ولایت بغلان، ۷۰۰ کلیلوگرام مواد مخدر که در یک موتر نوع هینو جابجا شده بود و قرار بود از از این ولایت به ولایت هلمند و ولایات مرزی افغانستان جهت پروسس انتقال داده شود، کشف و ضبط کردند.
آقای احمدی افزود: در رابطه به این قضیه ۶ تن از قاچاقچیان، راننده موتر هینو و یک عراده موتر نوع بینس نیز به دست نیروهای مبارزه با مواد مخدر افتاده است.
معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله با یادآوری از دست‌آوردهای منسوبان این معنیت گفت: در سه ماه نخست سال روان ۵۸۸ عملیات کشفی و ضبطی از طرف منسوبان معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله در ولایات مختلف انجام شده است که در نتیجه ۱۲۲ اعشاریه ۶۲۳ تُن مواد مخدر و مشروبات الکلی کشف و ضبط گردیده است.
آقای احمدی افزود: هم‌چنان، ۷۴۰ تن در رابطه به قاچاق این محموله‌ها بازداشت شده، ۱۱۱ عراده انتقال محموله‌ها و دوصد و پنجا و سه هزار و ۵۴۴ هزار دلر امریکایی نیز به دست نیروهای مبارزه با مواد مخدر افتاده است.
به گفتۀ آقای احمدی، بیشتر شبکه‌های تولید مواد مخدر در ساحات ناامن و مرزی افغانستان قرار دارند و تولیدکننده‌گان مواد مخدر ارتباط مستقیم با طالبان دارند و در تبانی با گروه‌های تروریستی محموله‌های بزرگ مواد مخدر را از یک ولایت به ولایات دیگر و حتا به کشورهای اروپایی انتقال می‌دهند.
او گفت: معنیت مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کند که تیم‌های کشفی خود را در سه ماه آینده که فصل قاچاق مواد مخدر شروع می‌شود بیشتر از پیش افزایش دهد و از قاچاق و تولید این پدیده جلوگیری کند.
او گفت: بیشتر مواد مخدر از ولایت شرقی کشور توسط قاچاقچیان جنوبی و جنوب غرب خریداری می‌شوند و پس از آن به ولایت جنوبی و مرزی انتقال و پس از پروسس در مراکز در این ولایت وجود دارد از مسیرهای آبی ایران و ترکیه به کشورهای اروپایی انتقال داده می‌شود.
آقای احمدی تصریح کرد: در عملیات اخیر قطعه خاص مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله که در ولایات جلال آباد و بدخشان انجام شده، یک از مسوولان بزرگ طالبان به مولوی ایشه کشته و در جلال ‌آباد دو فابریکه تولید . پروسس مواد مخدر تخریب شد.
او هم‌چنان گفت: چون ساحات که عملیات انجام شده بیشتر تحت کنترول طالبان قرار داشت، در جریان تبادل آتش دو تن از سربازان قطعه خاص در بدخشان و یک تن در جلال‌آباد مجروح شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.