هفـت میلیون دالـر برای بازسازی غزنی

- ۲۰ عقرب ۱۳۹۱

مقام‌های ولایت غزنی از انتقال بیش از هفت میلیون دالر برای اجرای پروژه‌های سال ۲۰۱۳ ولایت غزنی خبر می‌دهند.
نبود بودجۀ کافی برای پروژه‌های سال ۲۰۱۳ ولایت غزنی و انتقال نیافتن پول از مرکز به غزنی در زمان معین آن، از مهمترین عواملی است که به گفتۀ مقام‌های غزنی روند بازسازی را در این ولایت کند ساخته است.
موسی خان اکبرزاده والی غزنی می‌گوید بودجه‌یی‌که در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ از سوی ریاست‌جمهوری برای پروژه‌های سال ۲۰۱۳ ولایت غزنی منظور شده بود، به غزنی انتقال نیافت به همین دلیل روند بازسازی در این ولایت به کندی پیش رفت.
اما والی غزنی دو روز پیش که در جمعی از برزگان و متنفذین قومی شهر غزنی سخن می زد از انتقال نزدیک به هفت و نیم میلیون دالر برای پروژه های سال ۲۰۱۳ ولایت خبر داد.
والی غزنی گفت که این بودجه در نتیجۀ تلاش‌های کمیسیون سال ۲۰۱۳ غزنی به این ولایت انتقال یافته است.
او اظهار امیداوری نمود که با انتقال این پول پروژه های مهم سال ۲۰۱۳ ولایت غزنی از جمله مرکز ثقافت اسلامی به پایه اکمال برسد.
به گفتۀ او، کار مرکز فرهنگ اسلامی به شدت جریان دارد و کار برخی از پروژه‌های کوچک آن  بیش از پنجاه درصد پیشرفته است.
این درحالی است که تا برگزاری جشنوارۀ سال ۲۰۱۳ ولایت غزنی نزدیک به چهار ماه زمان باقی مانده است و از سویی هم زمستان سرد و برف گیر ولایت غزنی همیشه مانع کارهای ساختمانی در این ولایت می شود. به باور شهروندان غزنی تکمیل پروژه های سال ۲۰۱۳ از جمله مرکز ثقافت اسلامی در زمان باقی مانده امکان پذیر نمی باشد.
گفتنی است که غزنی در سال ۲۰۰۷ میلادی از سوی سازمان فرهنگی آی سیسکو به عنوان مرکز فرهنگ و تمدن کشورهای اسلامی برای سال ۲۰۱۳ میلادی انتخاب شد، اما با گذشت بیش از پنج سال هنوز مهم ترین پروژه ها برای استقبال از این عنوان گذاری، تکمیل نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.