اتحادیۀ حقوق‌دانان: رخصتی‌های تابستانی فرصت مناسبی برای اصلاحات انتخاباتی است

گزارشگر:دو شنبه 4 اسد 1395 - ۰۳ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3اتحادیۀ حقوق‌دانان افغانستان می‌گوید که رخصتی‌های تابستانی شورای ملی، فرصت مناسبی برای آغاز کار عملی حکومت برای ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور است. به گفتۀ مسوولان این اتحادیه، اکنون هیچ مانع قانونی و زمانی، بر سر راه حکومت در این زمینه وجود ندارد. مسوولان اتحادیه حقوق‌دانان تاکید دارند که تأخیر بیشتر در آغاز اصلاحات انتخاباتی، از یکسو باعث بی باوری مردم بالای دولت شده و از سوی دیگر اعتماد حکومت را در نزد جامعه جهانی که حامی و تمویل کنندهگان برنامه حکومت است در پی خواهد داشت.
اتحادیه حقوق‌دانان افغانستان می‌گوید که آغاز رخصتی‌های تابستانی شورای ملی، فرصت مناسبی برای کار عملی حکومت در زمینۀ اصلاحات انتخاباتی است. به باور مسوولان این اتحادیه، رییس‌جمهور می‌تواند در آغازین روزهای تعطیلات تابستانی شورای ملی، فرمان تقنینی تازه‌یی را برای اصلاح نظام انتخاباتی صادر کند و طی این فرصت گام‌های عملی را در این زمینه بردارد. به گفتۀ مسوولان این اتحادیه، هیچ مانعی قانونی و زمانی در زمینه وجود ندارد.
رخصتی‌های شورای ملی، فرصتی که به باور اتحادیه حقوق‌دانان افغانستان، حکومت تاکنون چندین‌بار آن را از دست داده و نتوانسته از این فرصت برای پیشبرد اهداف اصلاحی خویش بهگونۀ درست استفاده کند.
مسوولان اتحادیه حقوق‌دانان تأکید دارند، تاخیر در آغاز اصلاحات انتخاباتی از یک‌سو باعث بی باوری مردم بالای دولت شده و از سوی دیگر اعتماد حکومت را در نزد جامعه جهانی که حامی و تمویل کنندهگان برنامه حکومت است در پی خواهد داشت.
با این همه، پس از رد فرمان تقنینی رییس‌جمهور از سوی کمیسیون مشترک شورای ملی و آغاز رخصتی‌های تابستانی این شورا، ارگ ریاست جمهوری گفته که پیشرفت‌ها در راستای آغاز کار عملی اصلاحات انتخاباتی را با مردم شریک خواهد ساخت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.