وزارت احیا و انکشاف دهات قرارداد ۱۸۸ پروژه انکشافی را امضا کرد

گزارشگر:سه شنبه 12 اسد 1395 - ۱۱ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3وزارت احیا و انکشاف دهات اعلان کرده است که قرارداد ۱۸۸ پروژه انکشافی را عمدتا در سکتورهای آب‌یاری و آب‌رسانی با برخی از شرکت‌های خصوصی و شوراهای انکشافی قریه‌ها به امضا رسانده است.
نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات، روز دوشنبه ۱۱ اسد، در یک نشست خبری گفت که این قراردادها، به ارزش ۲۵۰ میلیون افغانی، به امضا رسیده است.
به گفته آقای درانی از میان این پروژه‌ها، به تعداد ۱۴۸ پروژه‌ی آن در بخش‌های آب‌رسانی و تهیه آب‌های صحی آشامیدنی با هزنیه‌ی (۷۹۷۴۸۳۵۴) افغانی و به تعداد ۴۰ پروژه دیگر در بخش‌های ساخت دیوارهای استنادی، کانال‌های آب‌یاری، سربند، سرک، ترناب، پل و پلچک به ارزش مجموعی (۱۷۹۸۰۶۰۱۹) افغانی، می‌باشد.
به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، با تطبیق این پروژه‌ها در مجموع به تعداد ۹۴۳۱۶ روز کاری ایجاد شده و به تعداد ۲۴۲۶۳۴ روستا نشین به شکل مستقیم و غیر مستقیم از این پروژه‌ها، مستفید می‌شوند.
آقای درانی در این نشست خبری گفت که این پروژه‌ها در ولایات کابل، بلخ، بغلان، بدخشان، غور، لوگر، کندز، تخار، ننگرهار، پنجشیر، لغمان، فاریاب، کاپیسا، جوزجان، غزنی، پروان، کنر، هرات، فراه، بامیان، پکتیا، زابل، نیمروز و سمنگان، تطبیق می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.