رییس اجرایی: اختلاف رهبران نباید بر روحیۀ نیروهای امنیتی تأثیر منفی بگذارد

گزارشگر:سه شنبه 2 سنبله 1395 - ۰۱ سنبله ۱۳۹۵

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که دشمنان مردم بیش از این موفق نخواهند شد تا افغانستان را نا آرام بسازند.
آقای عبدالله که دیروز دوشنبه، اول سنبله، در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد گفت، هراس‌افگنان کوشیدند تا بسیاری از بخش‌های افغانستان را ناامن بسازند و یا به ادارۀ خود بیاورند که نظامیان کشور با ایستاده‌گی خود نگذاشتند که آنان به هدف برسند.
به گفتۀ آقای عبدالله: حکومت وحدت ملی حمایت از سربازان امنیتی را در محراق توجه قرار داده و پشتیبانی همه جانبه را انجام خواهد داد.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افزود که نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان برای دفاع از کشور ایستاده اند و مبارزه می‌کنند.
آقای عبدالله با اشاره به تشدید تهدیدات امنیتی در کشور گفت که طی چند روزی که وضعیت امنیت نگران کننده بوده همه مسوولان امنیتی نخوابیده و پیوسته تلاش کرده اند تا از پیش روی نیروی دشمن جلوگیری کنند.
از سویی هم، داکتر عبدالله عبدالله در بخشی از سخنانش پیرامون اختلافات مسوولان حکومت وحدت ملی اشاره کرده گفت: اختلافات سیاسی رهبران حکومت وحدت ملی نباید در امر مبارزه نظامیان کشور در برابر گروه‏های تروریستی تأثیر منفی برجای بگذارد.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که شماری زیادی از آگاهان هُشدار می‌دهند که اگر اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان ادامه یابد، این کشور به بحران کشیده خواهد شد.
باورها بر این است که اگر رهبران حکومت وحدت ملی به اختلافات‌شان ادامه دهند و حقایق افغانستان را در نظر نگیرند، کشور به بحران کشیده شده و ادارۀ آن از کنترل رهبران حکومت خارج خواهد شد.
بعد از اعتراض رییس اجرایی حکومت وحدت ملی از تراکم قدرت در ارگ، اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی شدت گرفته است.
رییس اجرایی با ابراز نگرانی از افزایش گروه‌های مافیایی که زنده‌گی و سرمایۀ شماری از بازرگانان را با تهدید رو به رو کرده، گفت: نهادهای امنیتی باید اقدامات جدی را برای تأمین امنیت بازرگانان روی دست گیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.